Monday, April 6, 2009

CILI PADI PURPLE


balik ke kampung end of last month, seperti biasa mestile pi pasar sungai besar.. saje, carik ikan, udang and sotong.. slalunya beli ngan pemborong yg main longgok kat blakang pasar, murah sikit regenya..

tapi itu bukan ceritanya hari nih.. saya nak cerita tatkala saya berjalan..(ewah, cam bahasa melayu lama lak gamaknya).. saya nampak le makcik yang saya memang slalu beli cili padi dengan(amik kau, bahasa melayu tonggang terbalik), ada lak cili padi purple ari nih.. fuiyooo, wa cakap lu, terpegun gak aku tengok, tanya le lak rasa apa lak makcik cili nih.. yang mahal dia lak boleh kata tak tau, tak ke rock tuh namanya.. aku lak ngan semangat ingin tahu yang tinggi pun beli ajelah, maleh lak nak pikir, cuba dulu baru tau.. bawak balik umah ibu mertuaku, dia lak kata, cili jambang kot ke nih dalia.. hehe, aku pun blur, apoko.. rupanya dia nak kata cili pokok bunga.. adeh, camno pulak le tuh..

tapi bila bawak balik ke klang, aku guna, sodap jo, pedas gila lagi, kira okay le tuh, memenuhi tabi'i cili, hehehe.. maka kengkawan, aku iktiraf cili color purple is edible yeee.. bon appetite..

No comments: