Wednesday, April 8, 2009

kisah saya yang suka mencuba


Saya memang suka cuba resepi baru, makanan baru, bahan memasak baru dan segala yang baru. Kadang-kadang saya pergi jalan-jalan cari makan dan nampak menu makanan baru, terus saya nak cuba. Pernah juga tercuba yang tak sedap, biasalah tu..:)..Gambar yang saya tempel tuh, saya masak dalam 2 tahun lepas, leg of lamb, beli kat pasar tani Shah Alam, masak roasted with rosemary and garlic, recipenya nak kena carik dulu, kat mana le agaknya..




Mungkin ada orang tengok kaki kambing besar macam nih terus takut nak beli apa ntah lagi nak masak.. ala, beli aje, masak aje, :), tak cuba tak tau.. saya punya mission nak cuba masak at least satu bende tuh skali, so, lepas tuh boleh le saya move forward, cuba masakan baru pulak.. hahaha.. saya mmg malas nak cuba resepi 2,3 kali, melainkan sangat sedap or hubby buat request, kesungguhan memasak tuh dah kurang, haha, lagipun saya kalau pi giant, tesco, JJ or pasar tani, saya asyik aimed mende baru je nak cuba, hahaha, itulah kisah saya dan cuba-cuba..

No comments: