Thursday, June 4, 2009

Been tagged

Nyatakan 5 fakta tentang pemberi award
Kucingorengemok

1. Saya memang dah kenal dia 25 tahun lepas, meeting back is surreal.. hehe, but gud to find batu pahat geng yg suka makan and masak too.

2. Ayah saya and ayah dia satu kampung and satu sekolah, eh, betulkan?.. ke mak dia ngan ayah saya?.. pas tuh saya ngan dia pun pernah 1 sekolah..

3. Laki dia anak murid ayah saya and satu skolah ngan adik saya yg nombor 2 and juga ketua pengawas.. haa, amik kau, panjang tak panjang ayat itu..

4. Dia memang tak peramah, tak sama seperti mana reflected dalam blog dia, hahahahahaha, so jgn tertipu, hahaha,

5. saya jeles tengok dia kurus keding walau dia suka makan.. tak adil.. hahahahaha..



Setiap peserta mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya



1. Saya suka barang/gadget dapor, seperti barang smeg, krupps, microplane(grater), kitchen aid and jugak kenwood, hahaha, sapa sayang saya sila la buat hantaran tujuh dulang letak mende tuh sumer, hahaha.

2.Saya suka korek idung tatkala memandu, err, asyik apa, alaa, saya korek nyorok2 laa, sambil buat2 garu idung, kengkadang kalau terkantoi, malu gak..

3.Saya kerek sebab saya memandu keter manual.. tak fast and furious le mandu auto, tak ganaz..

4.Saya tido ada bantal busyuk, walau ia dah bertukar dri yg kecik punya, saya misti gak nak peluk bantal, bantal busuk saya sekarang bantal bulu itik yg mudah penyet, tpi kalau tido, asyik beb, laki saya pun kengkadang nyampoh kat bantal tuh.

5.Saya takot kat orang garang, hahaha.. itu sebab masa belajar, kalau jumpa lecturer yg garang saya takut nak masuk kelas dia, bila dah ponteng kelas dia, dia panggil nak jumpa dalam bilik dia, saya lagi takut, so, saya main lari2.. tiada penyelesaian disitu..:)

6.Saya tak pandai makan mekanan jepun, ini azam baru, nak cuba makan kat sushi king, hahahaha, jgn gelakkan saya, tekak saya memang tekak parit(parit disini me'refer'kan kampung di batu pahat yg starting dia banyak no parit dri kampung, sebagai contoh, prt jawa, parit karjo, parit ponorogo.. haa, tekak saya separit nama2 tuh sumer le, hahaha)

7.Dulu masa saya kecil, nenek dan ibu bapa saya panggil saya acil kerana saya degil and diorang suka takutkan saya menggunakan sorang atuk lelaki yg bernama acil yg kerap lalu sbelah rumah nenek saya masa pergi dan balik menoreh getah.. saya taaakut gila kat dia, kalau dengar suara dia, saya trauma skejab.. serious, tak caya tanya adik saya lina, hahaha..

8.Saya pernah curik pelam kat belakang rumah pengetua saya masa skolah kat maahad muar.. hehehe.. siang buta lak tuh..ye saya memang degil.

9.Saya pernah hampir lemas waktu mandi air terjun kat ulu yam. masa tuh rasa life flashes in front of my eyes pretty fast, nasib baik ada kawan yg pandai berenang, dia berenang sungguh comel, macam rimau, cute, hanya kepala kat permukaan and kaki dia kuis2 dalam air, pas tuh dia boleh gerak2, err, moralnya, SAYA TAK PANDAI BERENANG laaa..

10.Akhirnya..mm.. saya suka main game kat henpon, playstation, komputer cuma takmoh main kat game arcade aje, sebab takde pilihan game saya disitu, hahaha.. saya tak pandai game racing and tembak2, nanti saya karen(yg tangan dia kejat lebih2 tuh,tau kan)..

sekian terima kaseh.. nak kena tag orang lain ke nih?..

saya tag, jeng jeng jeng..

1. aritha shadilla, huhuu, kerana dia dok us, and dah pi hooters, haha, saya jeles, tapi apa lak saya nak buat kalau tengok pelayan hooters, cam tak kena lak, tengok chipendale le, hahaha..

2.nh-00, sebab dia kezen saya , dia juga pemandu manual seperti saya merangkap sesekali roadbully, eh, bukan ek?.. alemak tuh saya la, hahaha

3.eckyichi, merangkap adek saya nombor 2 yg kat uk tengah fenin buat phD, bila ntah dia nak balik, hehe, eleh, kalau kau tak mampu, takyah le jawab.. tpi kalau bosan, bleh release tensen..

4.eyda, sebab dia ada camera baru, boleh le dia letak gambo dlm tag dia nanti, hehe..

5.red, gold and green, sebab saya memang suka berinteraksi ngan dia di alam maya, hahahaha

alaa, kalau taknak jawab pun buleh le, aku tau bukan ada masa de nak buat khen khen khen..

11 comments:

-dal- said...

sape laki kak Lin yg sau sekolah ngan aku??

hantumakan said...

erk, bukan ke harris 1 skolah ngan kau ke.. kan kan, ketua pengawas kau dulu..? ke aku dah terjah je nih, hehe

-dal- said...

laaa.. kak lin kawin ngan haris ke. Tau tau pun aku. hehe

kucingorengemok said...

dpt anugerah putera mithali okkk, tah thn bila tah... aku rasa kalau aku kenal dia zaman sek2 men dulu mesti aku rasa dia poyo... betul kah, adik dalia? hehe. ps: mak saya dan ayah awak yg se-kg, jangan pandai2 tukar skrip cerita :)

hantumakan said...

hahaha, ishteri yg bangga le nih, lakinya lelaki mithali gitu, hehehe..:)

Ita Shadila said...

hmm.. saya mmg mepunyai byk masa terluang..akan ku buat tag ini.. x perlu la sebuk nak gi hooters tuh.. bukan apa pun.. ita pegi hooter sbb dekat ngan umah..seberang jalan je..

hantumakan said...

hahahaha, saja je, heheh, sebab inquisitive yg tinggi, hahahaha,

-dal- said...

Kak Lin, Haris tu dedulu selalu sound saya sebab saya selalu dating ngan budak bola sepak. hihihi. melanggar peraturan sekolah gitu.

kucingorengemok said...

dalina, harris ckp cikgu adan yg suruh... hahaha

Red,Gold n Green said...

akan saya jwp tag ni bila saya dah tak bz..skg busybee:)

nurulhuda said...

ngeh ngeh sdg mengarang... sggh susah nk percaya u still hv bantal busuk. hebat. heehhe