Wednesday, June 10, 2009

Karam Singh Walia, eat this, heheh..

aku bukan nak carik pasal dgn karam singh, aku tau dia orang yg beretika dan sangat in to environment avenger, aku suka kat dia, kerana i take my recycling seriously (laki aku dah cebik tengok bahan kitar semula yg sesepah kat umah aku, hehe, sorry sayang, i lap u)

aku nak citer pasal 'MELEPASKAN BATUK DITANGGA', apparently maksud sebenar peribahasa ini (literally) baru je diterangkan dek laki aku yg bijak pandai berdahi luas itu dalam perjalanan balik dri johor last sunday, serious aku tak tau until ahad lepas, eleh, dia pun baru tau dari engineer berbangsa India kat kilang, buleh, hehehe..kiranya engineer India itu lebih menyayangi bahasa kebangsaan kita nampaknya, haha, aku ini yang ignorent, baru tau.. oo, patutla aku tak dapat A1 masa SPM dulu, heheh(sila baca dgn mata luas ye, aku amik SPM, ahkak ancient dah, heheh)

hubby dude: u tau tak makna melepaskan batuk ditangga?..

ahkak: eh, batuk la kot kat tangga, tak buleh agaknya jaman dedulu, macam kurang ajar apa?.. hehe, ke macam melepaskan kuman germs H1N1 oink oink merata-rata..:), (senyum bangga le sebab perasan betul.. heheh)

hubby dude: bukan la, my engineer said le, si sara (aku panggil siti sara, kengkadang sara hottie, pedahal saravanan indian guy, heheh), dia buat masa Uni days dia le research kan, melepaskan batuk ditangga tuh come originally from jawa , batuk tuh bukan batuk *cough, cough*, tapi batuk tuh batok, tempurung kelapa yg buat cedok dekat guri/tempayan tepi tangga depan rumah tuh, buat basuh kaki sebelum masuk umah, kan dulu orang tak pakai kasut.. jadinya melepaskan batok ditangga bermaksud lepas pakai tempurung tuh siap cuci kaki dah tak letak balik tempurung tuh kat tempat sepatutnya, kan tak patut gitewww.. maka terciptalah peribahasa itu..

waaaaa, banggakah aku baru tau?.. serious tak tau..:)..tapi at least aku tau at 1 point of my life kan, kalau korang tak percaya, sila ke sini kerana mamat ini juga berkongsi knowledge yg sama dgn aku , hehehe.. ke korang dah tau, ahkak jugak yg tak tau seperti biasa, hahahahahahaha..

cerita sudah diolah sesuka hati oleh penulisnya, hanya intipati yang tepat, laki aku tak cakap gaya itu dee, kang dia karate aku lak salah potray sifat dia di blog ini, hehe, sori yang, i lap u..:)

3 comments:

Ita Shadila said...

karam sing walia tuh suka cipta peribahasa sendiri tau.. lepas dengar dia ckp, kadang2 terus blank x paham

kucingorengemok said...

err, aku kasi can la ko bangga dgn info ni, jadi aku akan buat² baca skrip, "ooo, makcik baru tau!" kah kah

hantumakan said...

ita--> idup karam sing, hahaha, i dulu siap ingat dia ada buku peribahasa yg long lost hanya dia yg ada, hahahaha.. maka terbitlah peribahasa itu sumer dari dia.. heheh..

lin-->eleh, dengki le tew.. biarlah kasik aku idung kombang kempis skejab..