Wednesday, June 24, 2009

Kelapa Bakar

nih acara makan2 yang dah lama lepas, masa tuh malas nak update entry... tpi ari nih aku update jugak pasal kelapa bakar ini.. :)

kelapa terbakar, di dalam tong deram kekdahnya.. rasanya suam2 kuku, warnanya ada tinge of purplish, rasa juer jadik sedikit berbeza, diperah jua dgn limau kasturi..

isi kelapa bakar itew..


ini nak buktikan yang ia memang terbakar, sila lihat rupa luar kelapa, ireng bak kata banjar..


mekanan lain jua disediakan, seperti mekanan di atas, mekanan lauk kampung kata eh, gulai daging itu rock yeee, juga menyediakan laksa, soto (yg bukan rempah, ayam rebusan dan su'un juga terrebus dalamnya, hubby dude likey, me, tak tau nak cakap apa melainkan, err ini bukan soto, tpi ayam sup bersu'un ngan nasi himpit, hehe).. dan mcm2 mekanan lain yg sudah lupa..


tempatnya.. alemak, susah le nak cakap, kat area banting.. sapa sampai banting and nak makan, sila telpon saya, kebersihan kedai tahap c, maka sila jgn hi-hopes, sila makan dgn azam nak rasa mekanan baru.. :)

4 comments:

kucingorengemok said...

kelapa bakar- menarik. nasi campur tu- menarik. tapi sup ayam dgn suun, rasanya aku boleh buat sendiri kot. dan kebersihan dapur aku lebih kurang B+... heheh

hantumakan said...

hahahaha.. and safe the trip to banting kan.. beli kelapa ko bakar le sendri..

-dal- said...

aku bagitau pasal kelapa bakar ni kat Midon, sebok dia nak buat weekend nih. Tapi bakar dalam oven je lah heheh

hantumakan said...

waaaaaaaaaaaaaa, sungguh azam, ko jgn lak lotup nanti kelapa tuh, tapi tak kot, hehehe..kalau bakar atas stove nanti smoke detector bunyi ke? ke ko malas tengok stove ko comot? hehe