Monday, June 29, 2009

Soccer mom pun ada queen bee


haa, sensasi kan tajuk citer ahkak.. citer nih berlaku setahon yg lepas., bila saya start berkecimpung dalam arena soccer mom nih, hehehe..(jaman anak aku tadika tak kira sangat le soccer mom kay, nak start dri derjah satu le).. berkenalan ngan sorang soccer mom lain masa nak belikan buku tulis anak kat koop.. memula pandang anak dia, cam budak satu kelas ngan anak saya kat tadika, ropanya bukan.. rupa sama tapi tak serupa, tapi mak dia prasan le saya tengok anak dia, terus dia senyum.. pas tuh tersaing lak nak bayar buku.. she asked for my number, well, normally u asked for hers back, kan?.. maka dari titik itulah kitorang berkenalan.. :)
okay, sbelom tuh mari saya describe sket soccer mom tersebut, dia good looking, kurus dan nampak lebih muda dari usianya. Berpakaian kemas dan smart.. tak pakai baju kurung nih, kira look like a sharp office dresser le..err bukan dresser lemari ye disini maksud saya, dresser si pemakai panggil dresser gak ke?.. lantakkan le behasa ahkak..korang paham la kan..
mm, esoknya dia dah kol saya, bertanyakan tau tak anybody yang mengajar mengaji.. nak ngajikan anak dia katanya (rumah kitorang mengadap bahagian, tpi dia bahagian link house 21/2, hehe, ahkak bahagian umah merpati, dok tingkat2..) saya ajar anak saya sendiri, maka kata tak tau le, and said i'll asked around..
somehow i felt macam suka tak suka je nak kawan, asked hubby kata macam better not be poyo sebab saya tak selesa kawan ngan orang kayo nih.. yelah, kita orang biasa kan, dia dok umah bosa.. tapi hubby kata, let's be friend first, apa yang nak pikio bebeno.. tul gak.. maka saya pun put all pikiran karut saya ketepi and pi jemput dia datang umah for tea.. masak le sesikit nak entertain kawan baru gayanya.. :)..
well, all went well masa nih, borak and borak.. sampai dia spilt personal story dia kat saya, saya bukan kisah sangat kalau orang nak citer, most of the time, paling rock pun, i'll tell it to my hubby je.. so, kira yer story save with me le (oh, saya tiada menghadiri mesyuarat tingkap di tempat duduk saya yeee)..
pas tuh dalam next week nya, dia kol saya mintak tolong overnitekan anak dia kat umah saya, kerana anak sulong dia masuk spital.. anak dia ada dua orang aje, and her hubby kerja kat negeri lain (dalam mesia) and only be back during weekends or cuti.. orang susah naturally kita tolong kan?
oh, sbelum saya lupa, dia nih pun surirumah tangga macam saya jugak, tpi pernah ada career before.. so, she should have exactly the same amount of time just like me, considering dia ada 2 orang anak and saya ada 3..
well, nak jadik pendek citer, the favors she asking keep piling up, sbelum tuh kitorang come to an agreement she'll fetch my anak sulung(with her 1st doter) from school and i fetch anak number 2(with my 2nd doter) dia pi and balikngaji.. fair arrangement rite? but she keep on having headache and stuffs, asking me to fill in for her schedule.. kengkadang pi kl and ask me to babysit her doter siap amik, bagi lunch, hantar skolah agama yg tak sama ngan skolah anak saya, and yg paling mahal, asked me to hantar beg skolah pagi anak dia up to her front gate because dia pening, boleh..(emo nih).. oo, lupa lak, juga disuruh beli roti.. kerana she's too tired to go out of her house.. and pernah at one time asked me and hubby hantar 1st doter ke skolah rendah, and pas tuh i pi hantar hubby and pas balik hantar hubby, saya kena lak hantar her 2nd doter ke tadika yg tak tau kat mana saya tak pernah sampai main redha anak dia ingat jalan.. masa tuh dia pi jb tinggalkan anak2 kat bibik part time dia.. meroyaaaaaaan hati masa tuh.. rasa macam nak telan aje..
let consider this, saya dok second floor and anak kecik saya masa tuh masih clingy and slalu mintak dokong.. at times i was just dog tired. mmg sometimes favors dia on my way doing daily chores tpi sungguh tak malu asking too much from a friend, if she consider me friend la kan..
i was damn tired (maybe) and had a misscarriage.. not pointing finger, but it was too much in my plate at that time.. masuk spital for 2 days, she gave a phone call and ala2 simpati gitu2 and said if i have favours just asked.. burit la kan, masa tuh saya dah rasa minah nih mela'on beno perangainya, but at times kalau orang tak sampai kureng ajar kat kita, we just cant say no.. well.. that's me.. oh, out of caring(baca dgn nada sacarstic la), second week after i misscarriage, dia kol tanya i sihat tak and dah start amik budakkah, rupanya just need to ask me to fetch her doter again coz she's out of town again.. aku masa tuh rasa she's out of the line, but still sabar..
masa nih jugak, dia dah ada kawan lama yang diangkut dri kampung yg kononnya tiada kerja and dok kat umah dia sudah menjadi drivernya.. maka kerja dia fetch the kids juga sudah terserah ke bahu minah itu pula.. menakala dia merawat peningnya tiap hari..bangsat kan.. so, bila ada kawan baru (kalau dianggap kawan kan..) siapakah yg despensable in the story, ?hahahahaha..
suatu hari, saya ingatkan cuti skolah sudah bermula, hari isnin le nih.. maka saya tak skolahkan anak saya la kan, hubby turut percaya kata saya, mana saya dapat idea hari dah cuti pun tak tau le, but i trully believe yg hari dah cuti le nih citernya, spatutnya minggu itu turn saya fetch the kids..hehehe.. at 1.30(budak balik at 1), balachi minah kawan si tak guna itu meng'kol' saya.. hehe, tanya napa tak amik anak si minah tak guna itu.. laa, saya kata le ingat dah cuti kan.. rupanya tidak..maka minah itu pun bergegas meng'fetch' anak kawannya.. saya tak rasa bersalah sikit pun, coz i'm just too tired of the drama oredi..
tak lama kemudian datang la sms bukan dari mak budak tapi dari kawan mak budak
saya mintak maaf, anak b*%$h adalah tanggungjawab saya jika dia outstation. Mulai hari ini tak perlulah (nama saya) ambil (nama anak dia) lagi. Jika ada apa2 saya akan dipertanggungjawabkan..
WTF.. outstation apa ke jad... buka ko kerja pun, suka je buat2 macam penting kerna kononnya dulu sungguh jet type masa kerja..
maka saya jawab le 'OK'.. happy tak terhingga..
sumanya berakhir pada hari itu..
dalam bulan lepas, anak si B&*%H it berkata pada anak saya yang mak dia teringatkan saya..
tolong jgn nak menyemak dalam hidup aku, ko ingat aku jejes air lior sgtkah nak kawan ngan ngko.. maybe i should have draw the line earlier.. but guess it would be easy to said i'm such a chicken just to let u pijak my head.. and to start with aku bukan nak kawan ngan ko sebab ko ayu jelitawan atau kaya, never cross my mind pun.. kalau iya, mcm berbaloi la gak to be in the posse kan.. tidak, niat all ikhlas tpi chicken adalah benar for not standing up for myself.. but when it's over.. i'm beyond glad u're out of my life..
so long sucker..
oh, statement emo disitu, cerita habis,
sekian terima kasih.

20 comments:

Neny said...

good 4 u!!! sy pon x leh tahan species2 suka amik kesempatan ni.

Ita Shadila said...

apa bz nyer minah tuh? maybe dia outstation sbb ada side bisness,dah ada bisnes sure kaya.. tp dah kaya sgt, x reti nak hire maid ker? *tak puas hati nih, turut emo lepas baca entry*

dalia pun baik sgt, bagi dia pijak kepala.. nasib baik ur so called "friendship" dgn minah tuh dah over

hantumakan said...

neny - thanx neny, but i did let her bully me.. i just cant forget that.. berkesan di jiwa, sebab tuh walau dah stawon still ingat..hahaha..

ita - oh, dia kaya kerana laki, dan mmg dia tak niaga, berura-ura saja and by the way, she did have maid but dibagi ibunya di kpg kerana tidak cukup standard piawaian DIA.. and at one point dia pernah ada maid, the driver friend and me to help her with her daily chores, BOLEH?.. oh lupa juga nak citer, manjang kata dia dibuat orang, lepas dia dispansed I, kata kat hubby dude, mungkin minah itu akan kata saya juga nak mandrem dia, hehehe..SAPA TAK NAK MANDREM A B%$@H LIKE HER.. SSERIOUSLY..

kucingorengemok said...

wujud jugak? dia might as well takyah berenti keje dulu n ambik amah je uruskan anak kan...

Tijah said...

seriyes cam spanish telenovela. aku takat ni tak penah plak jumpa org ceni. tapi ada skali tu...long lost fren tiba2 call (masa tu aku keje lagi...). ujung2 rupanya mintak aku jadi guarantor. saket tul hati..

hantumakan said...

KOG - ada le .. hahaha.. the queen bee of hi school boleh morph jugak ke dalam queen bee of soccer mom.. heheh..

tijah - haha, aku ada baca entry ko yg itu.. :).. gud la tijah tak pernah jumpa, kalau jumpa nanah jiwa weh..

indah berjaya resources said...
This comment has been removed by a blog administrator.
hantumakan said...

ko dah tak kerja lagikah skang tijah, freelance ke?

Tijah said...

yer. aku freelance...main saham. hehehe...

hantumakan said...

wow, sgt kagum.. :)

Tijah said...

yer. aku pun kagum pada diriku. tau kat cikgu midah misti dia pitam...

ingat lagi tak cikgu lukisan aku tu? yg salu pki tudung cam nak jatuh tu...

atau cikgu norlia? yg dengar khabarnya salu hantar spenda ke dobi.

opppssssie!

hantumakan said...

aku tokleh lupa kat tudong cikgu midah, telinga dia power seh, aku kutok dia pepelan dalam kelas pon dia dengar, sama ngan cikgu hawabi, cikgu kimia dara trang tang tang tuh.. sungguh berbahaya jika nak curses mereka dalam kelas okay..sila guna hati saja jika nak berkata2.. hahahaha, bukak mulut pon jgn.. akan berkata ' ya.. apa daliaaa!!!!!!!!!' dengan nada kuat guruh berdentum giteww..

ops cikgu norlia fiona i no comment, seriyes, i no comment, hahahahahaha

Tijah said...

no comment? wakakaka. cara ko tulis cam banyaaaakkkk je nak komen tu.

paling aku suka cikgu rosnah sejarah.

masuk jer..."ok murid2! salinnnnn"

maka menyalinlah kita sampai habes kelas!

-dal- said...

woi... cekgu Norlia tu cikgu math modern aku yg sgt disayangi. hehehe. Tolong jgn kutuk berlebihan.

BTW... back to the topic... minah ni yg ko hangin gila masa last year tukan... yg ko cerita masa aku balik Malaysia dulu.

hantumakan said...

iyeeeeeeeeeeeeeeee, apparently aku masih hangen rupanya, hahahahahaha.. sungguh pendendam jitu, ala, bukan aku pi beli minyak tanah pi bakar rumah dia pon, hahahaha.. but def. not to be forgiven and forgotten.. alaa, forgive la, tak baik harbour bad seed dalam atie.. heheh..

hantumakan said...

by the way, perkhabarannya (kerana aku tak pernah blajo ngan norlia).. walau cara ajarannya sedikit accentric, anak2 muridnya sumer score ye.. barakah gayanya.. tul kan na?.. eh, betul ke kalau dia salah tanda, dia akan tampal kertas atas kesalahan tanda dia itu dan remarks balik paper?.. sungguh sedikit mental disorder disitu, hahahahaha

eyda said...

wakakakaka...kelako tul la...Pas bace kisah ex-kawan kak dalia yg sgt drama queen n nyakitkan hati ni ingat nak la komen( sebab eyda pon sgt la emo bila habis baca ni)..tapi sekali bace komen2 korang terus aku geli hati...sebab aku kenal cikgu2 yg korang maksudkan,cikgu fiona, hawabi...cikgu midah tu my homeroom teacher lagih....tudung dia memang maintain camtu sampai sudah...harap2 sekarang ni dia pandai la pakai tudung ikin,senang crita...

hantumakan said...

eyda, korang pun still panggil cikgu norlia fiona ke?.. hahahaha, nama tuh diberi masa aku blajar kat sana , disaat lagu 4u2c fiona itu, dia suka seh, senyum2 kalau kitorang, eh budak lelaki sbenarnya, panggil dia fiona, hehehe.. tpi cikgu norlia tak pernah kacau orang, biar le dia ngan donianya..

eyda said...

a'ah..nama fiona tu masih melekat...tapi betul ke kalau dia salah tanda, dia akan tampal kertas atas kesalahan tanda dia itu dan remarks balik paper?.. wakakakak...sib baik dia tak mengajar aku, kalau tak harus aku tergelak sakan tengok buku aku ade tampal2...hahaha

hantumakan said...

kawan cakap le, tapi sindri tak pernah belajar ngan dia, dia mcm obsessed dgn kekemasan ke macamana, tak paham sgt, hehe, ko tanya ngan dalina dia yg blajo ngan cikgu norlia, ke tak tau le dia dah buang habit tuh bila jaman juniors, hehehe