Wednesday, July 1, 2009

how did we met - PART 1

Bagaimana saya bertemu dengan hubby dude.. inilah kisahnya..



Lokasi - ITM Dungun, Terengganu, Malaysia

Event - main sukan wakil PPP/ITM



yeah, acara sukan mmg ditunggu-tunggu, hehe, tak kisah le kena hantar kat mana, sure sronok sebab akan pergi dgn kawan2 yg selalunya sekepala, main sukan kat tempat orang sambil carik musuh baru, eh, bukan, kawan baru laa.. hahaha.. eleh, macam le korang kalau waktu sukan main peluk ciom ngan pasokan lawan, aku tak rasa berapa betul le lak sukan mengeratkan silaturrahim, lagi buat gaduh ada le, hahahaha, buat lawak aje..



so, aku macam biasa le, team permainan wanita sissy, main netball aje, itu aje sukan yg ahkak paling gila masa belajar.. sukan yg orang lain tak minat tengok, kengkadang sampai merajuk-rajuk pujuk kengkawan datang tengok, tapi dikeranakan sukan kitorang slalu pagi, maka penyokong lebih memilih untuk tidor dri menyokong.. sialan betul, hehe (ter'curses' lak).. alasan je suma tuh..dorang mmg tak suka tengok, oh, topik penting disini bukan pasal sukan.. focus, sila focus story teller..



oh, hubby dude main sukan bola tampar.. yeaah.. kengkadang main sepak takraw (tidak dipraktikkan ke arah sepak terajang isteri yee, dia seorang lemah lembut gitu, hehe).. tpi masa sukan specifik yg ini, dia main bola tampar..

ITM Dungun ini terletak di tepi pantai ye kawan2, beach front gayanya, sungguh aussie life.. so, bila malam menjelma, suma budak2 wakil tempat kitorang blajar akan kluar dari gate itew and buat bonfire, waa, sungguh hebat kan.. sambil lepak2 atas pasir, kitorang pun mingle.. sebab bukan suma kenal suma orang , ada 3,4 kursus gak budak PPP/ITM nih, sebagai contoh TESL, A Level, ADP, Ausmat, err banyak le, rasa macam ada 1,2 kursus lagi yg aku tak ingat..

aku mingle le gak.. yg aku ingat kitorang ada main 'cap, cap, kali cap' and ada satu sorang mamat yg dok buat lawak kat aku, aku nak balik kasut dia dalam api, err, ye, dgn aku tak payah bergurau, aku brutal dan sangat suka membahayakan kesihatan orang lain, hehe..

siapa sangka kat sinilah aku akan bertemu mamat yang akan aku kahwini, and make my life come with a certain purpose and making me eagerly berangan for hari tua nak dok lepak2 berduaan jalan kat taman still pegang tangan, haa, jangan kacau keberangananku disini, aku memang nak holding hand sampai tua ye, biar le, ni aku.. hehehe

kalaulah aku tau, aku akan freeze d moment, supaya aku akan ingat every little details, or aku akan bawak kemera tercanggih and aku akan snap banyak2 moment and masa itu.. to be frank, aku tokleh recalled pun kat mana hubby dude-to-be aku dok or buat apa masa tuh.. pedahal kitorang suma lepak kat sini tiap malam.. mmmm.. but i guess for me in this story, it's the end of journey matters more, walau aku wish i have the whole journey to remember, hehe

waaa, bakal menjadi panjang aje entry pasal first time bertemu nih, post nih le dulu, nak pi mandi

to be continued

6 comments:

kucingorengemok said...

dah tua kalu memang kena pegang tangan, kalau tak kaki tak tetap, jatuh terkucil...

hantumakan said...

hahahahaaaaa, so, instead of romantik nih, kira health hazard prevention le nih pegang tangan.. hahaha.. buat lawakl e nih

Tijah said...

hehhee. dah tua nanti aku nak beli wheel chair la nok. laki aku duduk...aku pangku atas riba dia.

romentik kannn????

hantumakan said...

weh, itu rawk, pas tuh ko main spinning cam org tua cool, hahaha, pas tuh penin, muntah sampai gigi palsu ko tanggal skali, pas tuh cucu marah ko ngan carlos sebab prangai cam kanak2 ribena.. hahhaha

Ita Shadila said...

ayo.. br nak bg komen romantik.. skali baca komen lain terus ilang.. ahahha.. motif sgt gigi palsu ngan wheel chair? haih~

btw >> bes nyer itm dungun..tepi beach.. i study kat tempat bekas lombong & simptom kekurangan pokok adalah issue utama.. bila tiada pokok, maka panas pelik :(

hantumakan said...

waa, lombong mana lak ita.. sure kontang, hahaha

pasal gigi palsu tuh saje nyakat si tijah, dia suka nyakat orang, heheh