Monday, July 20, 2009

inventory peti ais

aku tadi ingat nak letak barang satu dua gambo peti sejuk beku aku, hehe.. tapi tetiba rasa peti sejuk aku rupa dia tak mari.. maka aku batalkan aje niat aku tuh, hehe, maka kita berentri tidak bergambar ye ari nih..

yeeeee, peti sejuk beku aku full.. mari kita buat inventory
  1. ikan tenggiri
  2. ikan sembilang
  3. ikan kembung
  4. ikan salmon
  5. ikan tenggiri masin
  6. ikan belanak
  7. ikan jenahak
  8. sotong
  9. udang rencah
  10. udang sedikit besar
  11. puff pastri
  12. eskrem 2 tub
  13. belacan 1 buku
  14. dada ayam

tolong, tolong bagi idea nak masak apa sampai sumer habis dimasak.. kengkadang idea beku, sebeku diorang gak.. hehe..

6 comments:

Tijah said...

aaa...

1. pie tenggiri
2. belanak roll
3. jenahak masak kurma
4. lasagna sembilang
5. sambal salmon cili padi
6. tenggiri masin with cheese

tu sikit tu...nak lagi??

hantumakan said...

hahaha, mcm barua aje cadangan ... tak ikhlas langsung.. hahaha

nak masak apa nih, posa nih.. (ahaks, baru posa, dah kecoh)

kucingorengemok said...

1-7. semua ikan - kuah asam pedas

eskrem 2 tub apasal ko nak masak?

Ita Shadila said...

daging salai cili padi... :)~
isk.. air liur duk meleleh jer

hantumakan said...

KOG - oh, haha,tul gak kan.. apa kes, aku tokmoh laaa makan asam pedas sumer, panas lak duboq aku nanti..

ita - hahaha, tader la daging dalam peti.. heheh.. tpi memang bunyinya sodap.

hantumakan said...

KOG - betul pasal eskrem, camna ayat aku boleh tak abis tuh