Friday, July 3, 2009

Let's go random..

saya dgn tak malunya nak cerita aktiviti mingguan saya.. :).. :).. senyum senyum..



minggu ini saya jalan-jalan di AEON Bukit Tinggi. Saya makan di Penang Flavours, makan kuew tiaw goreng bersama dengan teh cina serta segelas air sejuk.. not bad.. :)


Saya juga melihat-lihat koleksi buku di Popular. Lihat, dia adalah dubbed as Japan Martha Stewart.. masakannya simple and nampak menyelerakan.. tapi saya tidak pandai makan makanan jepun, mungkin belum lagi pandai, mungkin sampai bila-bila takkan pandai, heh..




Oh, ini dia kakak tiri KOG, KOG berisi di pipi, kurus tang badan, err miss nigella angela, kurus di pipi err, besar di 'toot, toot'.. buku dia tersangat mahal, saya tak akan beli sehinggalah tokeh Popular mengoffer secara percuma untuk saya.. :).. mungkin di dalam mimpi..




oh, penekanan mengenai post sbelum ini, bunga-bunga shedding di atas kereta.. tampak seperti tanah perkuburan kan, kereta saya bersemadi, rest in peace, luv ya bebeh, heheh..ops, i still cayang u kereta walaupun u bukan hot wheel but u're my wheel.. :)

permintaan mama harith and hanania, meletakkan gambar kek lumut tapi since saya tak de pewarna ijo, kek ini berwarna egg yellow, nak panggil kek apa?.. mana ada lumut warna kuning?.. kek apa2lah labu..

oh, makanan tengahari tadi, masak lemak cili api sotong.. menggunakan santan segar, saya jarang2 guna santan segar sebab saya tak pandai perah santan, mak saya masa kekecik tak kasik saya mess with her kelapa parut, err, maka skill memerah kelapa telah tidak diperolehi.. saya malang, nasib baik ada M&S.. oh, lupa lak, santan yg ini, beli santan dah siap perah kat pasar tani le, saya memang tak perah sindri.. :)
senyum, senyum
cerita dah habis, heheh,
the end


8 comments:

Tijah said...

mmm...pelakon utama kita adalah sama. sotong. mlm ni aku agak rajin masak kerana ada apron baru. maka masaklah sotong goreng kunyit saja. jadilah...kenyang juer...

kucingorengemok said...

hahaha, kakak tiri! so true. aku so rasa dia hanya bijak membuat bunyi ooohh and ummmhh and yummy noises. aku boleh bet kelingking, ko punya masak lemak tu lagi sedap dari isi kandungan buku mahal dia... eh tak nak la. bet 10 sen je. boleh? :)

Ita Shadila said...

buku nigella express tuh murah kat UK.. cuba ar tanya ur sis.. my besfren suh kakak dia beli dr sana.. gigih nak masak mcm nigella dgn harapan t*t*ks jadi mantap jua!!

Red,Gold n Green said...
This comment has been removed by the author.
Red,Gold n Green said...

lagu yg sesuai utk keta kak dalia tu ialah "bila bunga2 berguguran"-ogy:))

hantumakan said...

tijah - aku dah nampak dah apron and mitten ko.. nak berkenalan gak ngan budak ostrolia tuh, hahaha, sungguh cheap khen aku, nak buah tangan punya fasal..

KOG - sayangi le kelingkeng ko KOG.. by the way malam ni aku telah menambah nanas lak kat masak lemak aku.. mamamia..

ita - somehow my sis tak pernah jumpa lak buku nigella, hahahaha, by the way, pass the fever nak owning one, hari tuh(dah lama gak), meroyan jua teringin, heheh..but i oredi got 3 jamie books from her, besh tul rasa masa tuh.

are-t - sungguh banyak bonga2 itu are-t, anak2 k dalia balik skolah siap main baling2 gitu.. tak kosa nak tegur, takut gak kang miang..

eyda said...

wow...semua nampak sodap...lapar plak rase...

same la kak dalia, kek lumut kita sama2 tak warna lumut...

hantumakan said...

hahaha, tahu.. ari tuh nampak yer kek not-so-lumut.. sama le kita.. :)