Tuesday, July 21, 2009

mai ingat jaman NKOTB.. haha, tipu.. bukan main issue disini.. heheh

Saya suka zaman skolah saya juga, walaupun saya suka menceceh kisah2 mlampau (hahaha, korang ingat tak tajuk cd 'kisah pramugara yang melampau'.. eh,saya tak pernah tengok le, seriyes)...

seperti, saya masuk hostel sedari form 1, saya dulu skolah Maahad, saya suuuuuka skolah tuh, ramai kakak2 seniors yg kelako kat skolah tu, kalau lepas musim peksa, asrama akan buat memacam aktiviti buat isi masa lapang.. and I enjoyed every days of the weeknya aktiviti.. aktiviti dianjurkan mengikut biro.. ada biro disiplin, kebersihan, mcm2 biro le lagi..oh, lupa nak mentioned, kawan2 saya jaman tuh pun best2.. kitorang err minat NKOTB.. hahahahaha, yeee, saya pon sama aje.. tak rock langsung kan.. hahaha.. saya dan rakan sebilik pernah curik tembikai/semangka dari dewan makan, hehehe, kerana tak punya pisau di dorm, err kitorang korek aje tembikau tuh pakai sudu..

juga ada keluarga monyet di tempat penyidaian baju, yg suka amat curik baju kitorang sumer, bagero lu monyet.. hahaha,.. oh, kerana skolah agama, all the undies di sidai letak dalam baju , bila nak kering,? nyampoh kan kengkadang jadi girls nih, we're so precious, guys suka skodeng, kena resort ngan tindakan kayu.. sapaaa punya idea ni sume?.. nak tunggu spenda kering pun berhari-hari, hehehe..

apa lagi, kalau spot check almari sesekali itu, saya slalu dapat err group almari tersepah, ada skali ketua biro kebersihan nak warwarkan pemenang almari tercantik, budaknya dari bilik saya, saya pon kata, saya la pemenangnya, suma orang gelakkan, apa, i tak layak ke? hehehehehehe, eleh, junior saya kat bilik yg menang, lipat baju macam pakai pembaris, last2 saya tetap dalam group lemari tersepah, and seperti biasa dendanya kena berus kolam kat laman asrama.. actually kerja itu paling mengujakan.. hahahahaha.. so, i sengaja sbenonya sepahkan lemarii... hahahahahhahaha, tipuuuuuu.

apa lagi?.. kitorang suka tengok citer hindi tengahari jum'at, hahaha, so, modus operandinya sapa nak dapat barisan depan tv, kena booked tempat tuh pakai bantal.. oh yee, saya sanggup.. nak tengok hero hindustan punya pasal.. hahahaha.. madhuri, neelam, anil, shah rukh khan.. tipu, dia blum blakon lagi la masa tuh.. hahahaha..

pas tuh outing once fortnightly.. and sapa yg nak kluar tuh, akan membawa shopping list of the dorm, seriyes, biskut telinga le, biskut bantal le, mee goreng le, wafer bagai, hehehehe.. oh tapi kitorang rela aje.. ngehehe.. warden garang nak mamposh, orang bugis, haaa, korang jgn memain.. hahahahahaaaa..entah, kalau jumpa skang uztazah tu kenal lagi ke idak ngan aku, ada skali lepas maghrib dia nak buat ceramah, biasa le, port aku sure kat belah blakang, boleh main2 ngan kengkawan sambil gelak2 kecil kalau idak, ngantuk, tetiba dia panggil aku dok kat sbelah dia kat depan skali.. aku pon paksa rela, sengih ajelah sampai waktu isyak.. hahahaha..

and pas tuh ada satu phase tuh skolah kitorang ada group budak seniors nakal comel.. heheh.. masa tuh diorangnya fav curse word 'taik'.. ala2 'shit' le kalau orang putih, masa muda mende camtuh pon boleh rasa mamat tuh cute, apa kes aje la otak kan..

lepas tuh kalau kat dewan makan, sesapa terjatuhkan tray, budak lelaki akan sorak macam buat salah bosa sgt aje, teringin lak skang pi dewan makan and jatuhkan tray sesaja, hehehe, sure cute kena sorak, hahahahahaha..

oh, ni suma kat skolah maahad la nih.. walau pon skolah maahad, kitorang just the same normal teenagers yg membesar.. so, takkan korang budget kitorang pakai purdah bagai dan berzikir.. keagamaan itu bukannya datang dari paksaan.. kesedaran sendiri lebih penting ye semua, preeching bagai pon kalau tidak dekat dihati, bagaimana orang nak adopt the budaya baik?.. cuba pikir akan buat yang terbaik dan perkara baik akan datang darinya jua..

cukup la dulu cerita nostalgik nih... nostalgik ke?.. awat aku tetiba poyo rekol rekol citer lama nih?.. kerana aku baru aje add 2 menusia dari skolah lama aku tuh, walaupun bukan the original maahad muar, diorang pindah masa form 4 pas tuh aku pon pindah skolah lain.., tapi aku dah teruja gila.. aku harap sangat2 akan jumpa mereka yg terrapat ngan aku memasa tuh, suma hilang entah ke mana.. i miss u guys.. korang le mewarnakan antara the earliest phase of my life..

nak tido dah..

9 comments:

Ita Shadila said...

ita intern kat KLIA masa vid pramugara terlampau tuh klua.. lalu saya dpt title baru ketika itu 'intern yang terlampau' altho saya x buat apa2 yg melampau pun

Anonymous said...

NKOTB??? hehehe.. samo la kito.. masa tu pun aku kat skolah agama.. tapi leh layan gak.. curik curik bawak walkman p asrama.. takot woo.. nanti kena rampas dek kakak kakak pengawas... zaman sekolah agama.. memang memacam.. kantoi tak p ceramah agama la.. kena tangkap tak pakai stokin la.. dalia.. ko mengingatkan akuzaman ituuu.. walaupun kita tak sama sekolah tapi aku rasa memana sek agama lebih kurang je kot...

leha said...

alamak sory la lupo taruk namo yg komen ateh tuh.... LEHA... hehe

hantumakan said...

ita - wow, jahat tul menggelarkan intern.. hehehe.. tak pelah, mereka yg begitu tak kenal kita siapa yg sbenarnya kan kan kan..

leha - hahaaa.. budak skolah agama rock.. sebab slalu bend the rule but usually never break it.. barulah aku tau ko pun bdk skolah agama leha.. hehe ..

Tijah said...

alaa...citer pasal maahad caner aku nak nyampok nih.

*tijah lalu terdiam dan membisu seribu bahaser

hantumakan said...

tijah - hahaha, takpo, nanti aku citer pasal skolah mrsm ko tuh ye..

eyda said...

Kak Dalia, akak saye pon skolah Maahad muar, tak tau la korang same batch ke dak, akak saye lahir tahun 1976, name dia Zalina. Maybe your senior...

hantumakan said...

ya rabbi, zalina mana nih, saya batch lahir 76 laa, wow, sungguh kecik donia.. zalina ni yg dok luar tuh ke?.. yg lawa rupa cina2 tu ke?

eyda said...

Caya lah kak dalia, leh ingat lagi si zalina basir tu..wakakaka..

Sungguh kecik dunia nia kan,both my sister(maahad) and myself(MRSM)satu sekolah ngan kak dalia...hehe