Wednesday, August 12, 2009

Nadrah dah tiga tahun

yeah, hari ini anak saya yang paling kecil sudah berusia 3 tahun, sekejab aje kan.. tau2 dah 3 tahun, tau tau dah nak skolah, tau tau dah bawak boipren, tiba2 ada orang meminang, hehehe..

maka, hari ini saya nak menceritakan sedikit kisah Nadrah Jade kat sini..

masa saya preggiekan nad, saya terkujut, sebab tidak dirancang, hehehe, ye, we've been really naughty.. hep gitu..

tapi tak kisahlah walau ada phase pendek konon2 marah kat hubby dude, hahaha, macam le buat baby tu sorang2 kan.. orang lum kawin tutup mata, tokleh baca..

maka, seperti biasa bermulalah membuat check up di klinik ibu mengandung, saya tiga2 anak check and branak kat spital kerajaan saja, akak cheap skate, rasa sayang gila duit beribu2 nak bayar hospital bill, tpi dri hati nurani ikhlas akak, hospital kerajaan skang dah bagus la, kecuali bab nurse garang tu, masih ada nurses yg garang nak mampos tak de logik, tpi yang baik pon ramai.. seriyes..

maka, suatu hari tuh doktor scan, doktor muda aje.. pas tuh saya pon tanya, boy ke girl, ngan muka hampeh tak berapa nak friendly, doktor itu pon kata baby boy..

anak saya dah 2 orang girls, maka teruja juga bilamana dia kata baby boy.. hehehe

tapi seperti mana yg kita semua tahu, yang kluar adalah nadrah jade, hahahaha, saya tergelak kat labour room bila nurse kasi baby kat pelukan and kata 'anak awak perempuan ye'.. seriyes klakar..

KERANA

kitorang cuma ready nama baby boy saja masa tuh.. hahaha

and kitorang beli baju tiada motif girl langsung, hahahaha

tapi kitorang tetap happy..





ini klip mike manzoori skating.. aku lagi suka tengok orang skate free style di jalanan, achewah, kerana kepala nak kena kreatip salah guna segala bonggol, and raise surface untuk diguna sebagai obstacle.. apa rock skate kat park, haha, eh, aku main2 aje, kang ada lak skater pelangkung aku ngan board dorang lak...

okay, nama yang kitorang ready itu adalah NAJID MANZOORI, adik aku kata nama macam nama mamak, eleh, dengki le tuh, hahahaha

najid bermaksud yang gagah berani
dan manzoori lak yang boleh diterima,dipersetujui

bab manzoori tu, hubby dude yang lobi, sepertimana yg korang tengok kat clip yg aku sertakan, mike manzoori adalah sorang skater, hehehe.. nampaknya nama ni kenalah simpan dulu, manalah tau, manalah tau .. MANALAH TAU saja, hahahahaha





maka setelah balik ke rumah, kitorang berhempas pulas memerah otak mencari nama untuk baby baru ini....



akhirnya kitorang bersetuju nak namakan baby NADRAH JADE

Nadrah kecantikan dan jade adalah batu jade la, hahaha, walau ada yg jawakan nama anak aku dan memanggil JA....DE.. hahahaha



oh, jade juga kerana aku suka tengok katun jackie chan yang anak sedara dia nama jade itu



dan ini pula adalah jade jagger, err harap anak aku tidak la pulak ikut perangai jade ini, hehehehe.. dia sungguh flower hippie kind a girl..

nadrah adalah anak yang rapat sekali dgn saya.. dia sangat manjaaaaa, cute, and cheeky, impish and menggeramkan... tapi kitorang sangat bonding, kalau min anak papa, nadrah pula adalah geng hakiki saya, hehe

petang ni, hubby dude ajak masak kek for nadrah jade.. ko jgn, bersungguh dia google kek recipe, aku nak ikut nak beli saja, hahahaha, tpi kek yg di suggest itu sgt menarik rupa paras.. nanti kalau jadi akan aku paste picture hasil kek itu disini

okaylah, till then, nak melayan si nad ni.. bubui

ps-serunding daging dah siap, yeah yeah

13 comments:

Lya Colours said...

wah ahkak dpt menantu la nnt

hikhikhik

hantumakan said...

hahaha, lya, lama lagi tuh, lamaaaaaaaa, tpi kejab.. nanti sure sedih anak dah nak kawin, huaaa huaaa

kucingorengemok said...

hehe ko namakan anak ko ikut nama kartun? hehehe... cool! happy birthday, nadrah jade :)

hantumakan said...

KOG, harap2 perangai dia tak menjadi katun sudah.. :) .. tengs for the wish

Ita Shadila said...

agak mencurigakan.. entry bday nadrah jade.. tetapi tiada ditepek gambar nad.. sila tepek!

btw, happy birthday nad! nanti carik bf ensem n kaya *ajaran sesat*

hantumakan said...

oh, kan takde gambar, gambar dia amik malam ni le masa potong kek, hehehe.. oh, ajaran itu sungguh 'sesat' ye antie ita, hahaha..

i want my doter to mary for love, muahahaha,

nurulhuda said...

haahahah. sy suka idea anda. marry for love :D

happy birthday nadrah jade yang comel gile

-dal- said...

happy birthday Nad Nad

INTAN said...

Kita baca sambil tutup mata..bole gitu..

Happy Birthday Nadrah Jade...

leha said...

happy birthday nadrah jade... nak tengok kek special itew... cepat cepat post yer...

hantumakan said...

kezen - tengs for the wish, ngehehe

sis - tengs sis for the wish

intan - hahahaha, terror gila baca sambil tutup mata, haha, tengs for the wish

leha - memula tadi rasa tak sihat, dah makan actifast, rasa mampu lak buat kek tapi gambo esok le kot.. :)

kucingorengemok said...

hello kawan, mana update? aku tunggu gambor kek :)

Tijah said...

owh. ini la puncanya jade itu? kellas nama anak ko nok. alaa..bila la aku nak dapat bebigerl nihh...