Tuesday, September 1, 2009

random dan rawak

okay..

nak cerita semua sekaligus, bolehkah?

hubby dude dok umah until thursday kerana kilang dilanda influenza A, and dia dok dekat ngan jepun stinggan (tukang bawa kuman) yg kena kerja kejap di malaysia, tidak mengadap muka hanya mengadap punggung, tanya hubby dude apakah akan jangkit jika dikentutkan, hahahaha, lawak bangsat di awal pagi.. <__> mata terbuntangkah ini? oh, hubby dude demam, maka tidak dibenarkan ke kilang, hehehe, i suka, boleh gomol hubby dude bila suka, malangnya dia demam dan sakit segala sendi badan hingga usap rambut juga mengaduh.. ? .. serious, hehehe

okay, tajuk kedua, entry perempuan hamis jalikha telah diplagiat, entry puasa tahun lepas diulang tayang sebijon bijon ini tahun hanya tukar nama, hehehe, kagum dgn keemosian para pembacanya.. erk, tapi seriously, u cant go any cheaper than that, u kopipes and owned up the entry, segan taw..

cerita 3
wokeh, tadi pagi hantar anak2 ke sekolah, kerana hubby dude tidak kerja dan lemah longlai di katil, pergi dan berazam singgah di kedai runcit yg bukan kegemaran (kerana lebih dekat) untuk membeli sekotak besar mancis (dlm bungkusan kertas yg ada 6 kotak mancis itew, ye, saya masih guna mancis ketika memasak, adakah saya memasak menggunakan dapor kayu api seperti atuk saya?.. ya, demi memastikan masakan enak seperti jaman dahulu kala, saya tipu)

saya beli mancis, saya say tengs dan saya balik. sampai di parkir lot rumah, sorting things up untuk dibawa ke atas kerana rumah saya di awangan dan baru perasan telpon biasa murah saya telah tiada. terus jantung degup kencang tidak keruan, kepala terus terpaksa did some tracing apa yg saya dah buat sedari kaki melangkah keluar pintu sehingga sampai di parkir lot kembali, soheh saya tertinggal henpon di kedai runcit bukan kegemaran..

saya bawa kereta lagak ngeri mengejarkan henpon saya kerana hati kutuk saya ini mula menuduh yg budak lelaki awal doplohan di kedai itu akan menyapu telpon murah saya..

bila saya sampai, dia trus menegur

'kakak'

'saya tertinggal phone ye' saya berkata..

dia mengambil dari cash registernya dan menyerahkan henpon dgn gaya sopan sebelah tangan menghulur dan sebelah lagi mengampu tangannya (boleh bayang tak gaya sopan itu, kita akan buat lebih2 lagi jika mahu beraksi depan bakal mertua, sungguh sopan)

saya berkata' terima kasih ye' dan terus berlalu.

dalam kereta terus rasa mengapa hanya simple thanks, selama ini selalu merasakan yang rakyat malaysia kurang expressive dalam menyatakan benda positif, kita tidak ucap cukup terima kasih, kita tidak ucap cukup apprisiasi, kia tidak ucap cukup sayang, kita malu untuk wear our heart at our sleeves.. kita segan jika kita jiwang, kita segan jika kita terharu melihat perkara menyebakkan, seolah ber'jiwa' itu tidak kewl..

hari ni saya telah terlupa untuk lebih berterima kasih, pasti budak doplohan itu berasa deprive dari luahan terima kasih saya yang terlalu simple itu.. saya sepatutnya berkata

'adik, saya doakan sempena bulan baik hari baik ini, budi adik akan di balas olehNya jua'

atau

'terima kasih sangat2, hati saya risau tadi, terima kasih ye kerana simpankan henpon akak'

apa2 saja yg lebih panjang dari terima kasih ye dan berdesup masuk keter dan blah..

mungkin akan ada lebih ramai yang sudi buat lebih perkara baik jika kita benar2 nampak terharu dgn tindakan baik orang lain..

mmmmmm

agak2nya kalau bolan posa, suma perkara baik akan amplifiedkah?.. hehehe...

takpelah, kita dahulukan dgn niat, dan saya berjanji akan diturutkan dengan tindakan.. hehe

peace people, selamat berpuasa esok hari dan jgn lupa buat baik dan jgn lupa ucap terima kasih yg tak terhingga pada orang yang buat baik pada kita..

skarang masa gomol hubby dude kerana dia sudah lebih sihat, hahahahaha.. kali ni i tak tipu, serious.. i akan gomol dia, ggrrrrrr, erk lawak 18PL.. abaikan

7 comments:

Ita Shadila said...

cerita 1 >> semoga HD semakin sihat lalu boleh bergomol dengan anda *wink wink*

cerita 2 >> tp quite kewl cara hanis zalikha tuh tulis entry dia, tader la serang or kutuk.. i'm impressed.. pembaca2 nyer pula sgt emosi, takut nak baca komen2 seterusnyer

cerita 3 >> smalam br jer lepas diskas dgn one of my fren, i mean our tourism board always promote warm malaysians, bla bla bla.. in fact kita mmg kurang courtesy, kurang berjiwa.. to conclude = tourism board perasan.. muahahah

kucingorengemok said...

takpe, pikir positif - doa yang orang didoakan tak tau tu adalah lebih makbul :) ko dah mendoakan kecemerlangan hidup budak doplohan tu kan? hehe

Abdul Wafi said...

hurm. at least kan, akak hulur la sepoloh duopuloh kat budak lelaku duopulohan tuh. heehehe. byk pahala tau kak.


ehehehe. aiyoma, tgk blog akak di bulang ramadan ni sgt menguji kesabaran. lagi2 part yang ada Pain Perdu tu.

hantumakan said...

ita -
cer1- saya telah gomol dia .. yummeh.. erk, taak perlu kongsi disini, hahaha

cer2 - betullah, si hanis itu tidak menyaun secara emo, hehe, by the way, katanya minah itu telah hantar email sori, dan katanya minah itu masih budak lagi.. mmm

cer3 - kan, by the way, malaysian in everythin mmg suka mislead orang pon, just like politician misled us, hahaha, erk, saya pengundi atas pagar yg mahukan terbaik, tiba tiba, motip?

KOG - ha, kau mmg bijak, aku ingat jika tak mampu berdepan mata mengatakan terima kasih tak terhingga, aku akan mendoakan budak doplohan itew dari jauh saja, hahaha, seriously i did.. harap aku tergolong dlm kumpulan orang yg makbul doanya, hehehe, jika tidak, it would be a 'back to square one' scenario

wafi - hahahahahaaa, bulan dkt raya soploh doploh juga rasa sayang, itulah pasal harap dgn menunjukkan jiwa murni mengucap terima kasih tak terhingga akan memberi lebih makna, hahahahaha, namun itu juga tidak dibuat..chait.

sila jamu mata adik wafi, by the way, yer trifle must be penggugat jiwa oso.. :)

leha said...

jgn gomol lelebih.. posa yer...

Ita Shadila said...

ouh, wafi punya trifle dah upload yer.. lets cek it out

hantumakan said...

leha - iyo, gomol secara err berpuasa, adakah?.. hahahaha

ita - dah siap ke?.. nak tenok.... hehe