Wednesday, November 4, 2009

Chong Kok Kopitiam, Klang

okay, aku pmalas gila nak review kedai makan, hehe, walaupun sbenarnya kitorang slalu gak makan luar, off lately aku ada makan kat lontong klang, nasi king, warisan asli, ntah hapa2 ntah nama kedai, aku ada amik gambar kedai dan food, tapi aku malaaas gila nak hapdate,

tapi,

ni kali aku terpanggil nak hapdate.

chong kok kopitiam, berdekatan yang amat dengan pejabat pos klang, di little india.
marble cheesecake, sedap okay, tiada dry dan tiada pretentious, simple and delivered.

roti bun bakar okay, kat sini roti bakar pakai butter tatura, bukan butter tin setong itu.


kopi ais yg sangaat heaven, and i'm not even a coffe drinker, aku balun 2 cawan, and lepas itu perut aku memulas, hubby dude dah warned tapi orang degil, but berbaloi-baloi, okay




teloq ayam kampung, see, warna kulit teloq tidak tan, hehe, 2 biji rm1.60, amacam, murah bukan?



aaahhhhh, sodap tu.. sjibik hubby dude, sjibik kita yang makan..
bill?..
kopi ais 2 rm3
barli ais 1 rm1.2
pisang goreng + kledek goreng rm1
bayam goreng (yg jadik kopok tuh, celup tepung) rm0.50
roti bun bakar 1 set rm1.60
telur ayam kpg 2 biji, rm1.60
marble cheesecake rm2.60
total - RM11.50
okay, surreaal gila kan jaman skarang dpt makan murah mcm nih.. kalau pagi ada nasi lemak yg sungguh hotseller, blum pernah cuba, sebab aku pagi enjin lambat warm-up.. nak kemas rumah, nak main tenet jap (ahak) dan pelbagai..
p/s- korang prasan tak ada rebina mobile kat menu ayaq tuh, muahaha, ayaq apakah itu?


7 comments:

julie said...

wwwaaaa... sangat berbaloi-baloi.. marble cheesecake menaikkan nafsu ghairah makan... heee...

Lya Colours said...

oo me lurve kopi ais
tp kopi o' x sukeee
hehe

Che La said...

time ni lapar pula rasanya..

kucingorengemok said...

aku baru nak tegur rebina mobile tu, hehehe... white house kelantan tu pun pakai butter org buat kek tau, and not buttercup, brand baeek punya (ok tetiba aku lupa brand dia padahal aku sendiri guna yang tu)

hantumakan said...

julie - alemak, sgt perlu another piece of marble cheesecake, tidaaak

lya - alemak dek, long time no hear, congrats for the graduation, how's new work?

che la - hahaha, picture makanan mmg bersekongkol ngan acid perut kan

KOG - barulah semua org tahu rahsia roti bakar yg enak kan, haha.. by the way, kedai ini sgt rustic, and seats bukak hingga ke blakang kedai, siap boleh masuk dri back end lagi.. :)

Ita Shadila said...

ouh hari tu i terkejut sbb pegi satu kedai nih mkn beberapa org bil 16 hengget jer, i rasa dia salah kira

3 mihun sup
1 nasi lemak bodo (tader ayam/telor la)
1 kuey tiow goreng
4 barli ais
1 teh o panas

hmmmm?

hantumakan said...

ita, tu sperti beri makan percuma kan, hahaha, sgtlah murah ya amat haiyoyooooo