Wednesday, November 18, 2009

SAVOURY FRENCH TOAST

aku kan tu hari tengok rancangan 'RACHEL RAY'. dia buat la french toast ini tapi dia letak maple syrup and brown sugar kat bacon strip dia nih (okay, aku tak guna bacon strip, dia saja, hehe) .. aku rasa macam tokleh trima aje kan daging kita letak mende memanis, aku pun buat version aku saja.. aku letak olive oil dan garam, lepas tuh aku bake dlm oven sampai krispie rangup krup krap
okay, mende ni dah berkuboq dalam petiais/esbok lama gila, ingat tu hari nak buat 'saltimboca', tapi kemalasan memuncak tahap mega, aku biar saja mende ni punya lama..
lepas dah bake, dia jadi begini.. :) .. rangup, what la wei...

letak ataih roti, letak beef strip itew, aku letak satu sebab tak cukup, nampak macam sedey ajekan filling dia, hahaha.. kalau korang beli banyak, korang letak barang 2,3 keping pun buleh.. lepas tuh letak le grated cheese.. letak lagi satu keping roti di atasnya, pas tuh celup dlm teloq yg dah diletak garam dan black pepper, masaklah dalam non-stick pan dengan barang setitik dua percikan olive oli, hehehe, masaklah sampai garing/telur itu set.


makan tengahari tadi, hehe budak2 suka tapi katanya beef strip itu rasa ikan bilis, hahahahaha, aku pun rasa, taste dia macam ikan bilis. jgn lupa sos ye pemakan diluar sana, tak rawk le tak letak sos, hahaha

6 comments:

Lya Colours said...

wah org itew asek ber'omputih' je ek

ngeh ngeh ngeh

x penah mkn la bende tuh. gila jakun. hahaha

hantumakan said...

haha, alaa, yg mana, beef strip itu, kita pun first time beli, tpi kat burger king pernahlah makan.. :)

Tijah said...

wooo. biasa tengok bacon2 strip ni cam best jer kan? cer kita lak strip tengok?

hantumakan said...

haha, takpe jah, kita guna alternatif mana yg ado..

kucingorengemok said...

alaaa sedapnyaaa! aku lom sarap ni, mula la selera jadi kreatif kan

hantumakan said...

hikhik, begel oblong satu! sini ada gak org jual tpi tak nampak mengancem pon