Sunday, December 27, 2009

lust caution, berahi berjaga-jaga

okay, akhirnya aku dah tengok 'lust, caution' citer ang lee yg shooting kat malaysia tuh.

walaupun sebab musabab awainya aku nak tengok citer ni adalah kerana scenes 'dewasa'~kalau aku cakap aku tipu, ada sapa nak cayakah.. :P~, tpi lepas tengok citer ini aku adalah paham cerita ini mengenai apa..tiba2 rasa diri suka tengok cerita genre perang asia pulak sebab itu hari tengok cerita perang korea pasal adik-beradik juga hati tersentuh.

aku merasa yg watak wanita utama adalah sgt menyentuh.. the length she went for her country. but the sad thing is aku nampak adalah segala pengorbadanannya adalah sia2~okay, badan di dalam ayat itu adalah disengajakan~, itulah subtle message yg aku dpt dri cerita ini.

tiba2 aku merasakan adalah tidak perlu kita head on dalam semua perkara dalam hidup, the more we try to mend things and mistakes, we just make bigger mistakes and widen the crack in the problems, maybe sometimes the solution is just sit back and wait, sit back and tunggu..

tiba2 aku rasa aku manusia pasif, tih tih tih.

okay, sapa go getter, dipersilakan,
tak yah terpengaruh ngan entri ini
:D

oh, nanti jap akan donlod gamabr bday soraya.. :)

8 comments:

nurulhuda said...

Yeayy i wanna see some pix! Rugi plak x dpt mkn cheese cake yg tggal sparuh tu...

Ita Shadila said...

scene dewasa? pengorbadanan? chihihi *mode gatal on*

hantumakan said...

kezen - alemak, ekceli sd kad rosakpecah, maka gamabr tak banyak, muahaha, but gmbr kek ttp ada

ita - 'mode gatal sila on' kerana the s@$ scenes was so real.. mcm bebetui la projek ~tih, apo ko den nih~

Ita Shadila said...

akan take note.. mcm keji n x senonoh sebuk nak tgk citer sebegitu masa peknen.. nanti budak tuh dah remaja tgk citer blue, konfem i yg dipersalahkan.. so nanti i cekidaut :P

hantumakan said...

okay, kalau u tak tengok blue juga kemungkinan tetap tinggi anak remaja u akan cuba tengok blue, hahaha, aint't teenagers just love doing things parents forbid?

Ita Shadila said...

kemungkinan besar they will do what parents forbid tp at least takleh salahkan i... ahahahha, i can blame on their curiosity instead

afendi ariff said...

mood gatal disable....posa!

hantumakan said...

ita - hahaha, butut butut.

afendi - erk.. :) .. okay, okay.