Tuesday, December 1, 2009

ROAD BULLY

okay, aku sbenarnya ada gak sikit darah road buli mengalir dalam akunya pembuluh darah, dulu masa aku bawak keter tua aku pi blajar kat itm, aku suka aje nak buli keter yg lampu hi-lite kat blakang aku, aku akan bawak slow2, lepas dia potong keter aku, aku akan buru keter dia sambil hi-lite balik keter dia, serious, i did that, tapi tuh maybe 11 tahn lepas, bukan skang dah, skang pun drive malam pun jarang.

tapi malam tadi kluar makan malam yg simple telah berubah menjadi satu insiden yg sangat traumatise untuk aku.. mencik.

laki aku yg drive, keter dia losak maaa,
maka dia drive keter aku yg slow macam siput khinzir saja, yg takde hon, defect kelahiran, hehe
susur kluar kiri, nak masuk ke kanan, laki aku ambik the left lane, tapi still boleh masuk kanan, memanglah kan, (aku cakap pasal jalan ada 2 lane le nih)

tiba2, mamat honda city yg drive belah kanan hon laki aku kat corner
gaya nak amik terjah lane laki aku,
memanglah salah dia kan,
lepas tuh dia dok sbelah laki aku sambil marah maki2 kat traffic lite.
laki aku tunjuk middle finger (okay, aku tak againts profanities, aku rasa kengkadang perlu untuk pertahanan)

lepas itu aku rasa lagak laki aku itu telah incense kebulian mamat cina si pemandu itu,,
dia telah cilok keter dia depan laki aku dan berhenti smack in the middle of the road, okay, mereng tak?
keter kitorang pun berhenti le
pas tuh mamat cina tuh pun kluar le, muda aje pun bodaknya, early 20s i take his age is
laki aku tengok dia kluar, laki aku pun berdesup le blah amik side kiri,
dia kejar lagi, lepas korner, dia buru lagi keter kitorang
aku serious masa nih dah stiff dah badan aku
buntu seh tak tahu nak buat apa
sikit2 ada gak aku cakap
'i tak suka le, napa u layan, blablabla, '
i was not yelling, more like mumbling

pas tuh mamat gila ni amik side sbelah aku lak, sambil maki2, i can actually heard his voice but nothing dechiper or so what ever, spatah haram pun aku tak paham, sebab kapla aku agaknya tak mampu nak process sinaps2 yg masuk dri telinga aku tuh

last resort, sebab aku dah cuak sangat
i dialled 999,
aku tak kira le 999 ni macam 911 ke idak
aku tak kira le dorang nak saman aku ke lepas nih, sebab sesungguhnya that was a really distressed call.

suara pompuan hangkat,
aku cakap aku dikejar road bully,
dia cakap kat mana, location,
aku nak cakap aku kat mana pun aku was pausing sebab serious kepala aku lagging nak pikir.

tiba2 mamat tuh u-turn,
aku tarik napas lega and cakap kat minah tuh mamat gila tuh dah blah,
dia cakap aku should make a report,
i said i forgot to get the registration number of the car, (silly me, i know, co-pilot yg lemah, but everything was happening so fast)

she said it was up to me..

okay, aku loud the minah for being 999 person yg sangat berhemah, terima kasih for being a helpful soul for 30second frightening moments for me.

untuk mamat cina itu, i wish our car wont selisih ever in this life, kau sangat menakutkan, aku nak doakan kau yg dajal2 pun, aku tak rasa it will make any different in my life, enuff that aku tak yah deal ngan kau lagi, kau menakutkan.

kisah ini kisah benar tau, bukan scenes fast and furious or kl menjerit hapa ke jadah..

8 comments:

nurulhuda said...

takut.. was it in klang? ok harap2 die tak cari pasal nanti.. nyeh. mencik la kalau org tu road bully yg xnak let go :(

kucingorengemok said...

nasib la ko co-pilot je kan, kalau tgh drive sorang mau gak berenti kejap jantung gaknya! kesian ko.

hantumakan said...

k.N-serious, that was my thought also, watch to many csi franchise, criminal minds and baru lepas ulang baca my 'most famous serial killers' book, so my imagination runs super wild. oh, menjawab soklan, yup, in klang, he follows from simpang tesco to depan rumah but we decide to skip the turn so that he doesnt know where we live.

KOG - ha'ah, nasib baik bukan aku drive, kalau tak mahu pencen drive selama-lamanya.

Tijah said...

hishhh! kalu la dapat bigfoot mmg masak kena lanyak tu...

afendi ariff said...

cina?huh...aku mmg pantang ngan apek2 bwk keta ni...tu psl dlm keta aku mmg ada pisau yg aku order dr perak....kalu dok maki2 aku tak tentu psl, aku tak tunjuk jr tengah...aku kuar pisau je tyg kat sebelah!heh....

geraugebang said...

amboi, macam cerita hongkong la pulak. Yang si afendi nni, suruh tunjuk pisau lak. Kalau dia tunjuk pedang cam na?

Ita Shadila said...

takut org cina tuh ingat no plate kereta anda, later kete anda menjadi target atau akan digoreng (tp x menang2) kalau jumpa di mana2 parking lot?

jahat jer takut kan org..ahahaa.. ai lev yu

hantumakan said...

tijah - bernaslah cadangan kau, tpi pakai pakai bigfoot tak kena buli in the first place, hehe..

afendi - hang pun menakutkan, hehe, tapi mmglah sesekali kena ajar pembuli jalanraya nih

kak gerau - kita pun rasa macam surreal aje malam tuh, macam tak caya aje real life happening

ita - mmg asik terpikir aje mende tuh sumer, sebab plate keter dah le plate johor, quite distinctive, lepas tuh bumper ada kopak sikit sebab tuh hari gostan langgar keter orang, haiyoyoyoooo, manyak takut mau kluar maa, dah le my car, nak amik budak balik skolah and all nanti