Thursday, January 7, 2010

random

anak2 saya demam.

kereta laki saya rosak lagi.

saya nak naik tangga rumah tadi, terserempak ngan jiran cina ground floor. dia bela anjing. anjing dia anjing accessories tuh. (meaning bukan anjing garang yg gigit orang, anjing kecik cute comel itu. boipren dia kerja kat petshop. syak wasangka mengatakan dia beli hanjing dri boipren dia.) ekor anjing dia warna pelangi. for some weird reason slalu rasa anjing cute itu=cute rather anjing=najis. should have asked to take the dog's picture. hehe, ambik gambar tak harem kan.

minggu ini mixed of hectic, bosan, dan pelbagai.

kalau buat karangan begini hantar masa jaman sekolah dulu, adakah ia akan menunjukkan pemikiran seorang pelajar yg well seasoned in life?.. hahaha

teringat masa jaman skolah kat bakri, seorang cikgu baca satu karangan. gist of the karangan adalah mamat itu bermimpi jumpa monster, sparing monster, all sci-fi and fantasy mixed into one. it's pretty weird composition really. bila cikgu habis baca, ingat dia nak kata itu contoh karangan yg karut dan tidak sepatutnya. turn out the teacher like the karangan kerana itu karangan mimpi or angan2. the outlandish story suits her fine kerana dia bosan membaca karangan yg skematic dan predictable. hahahaha.

and mengikut seorang kawan, classmate lelakinya kalau time peksa, tak dapat jawab soalan akan menjawab segembira rasa.

contoh. bagaimanakah molekul air dpt diasingkan?

kita bolehlah bayangkan seperti kita mengasingkan dua orang yg sedang bergaduh tahap amarah tinggi. perlu 2,3 orang pegang sorang mamat dan 2,3 orang lain pegang mamat yg lagi seorang lagi. the use of force untuk menahan itu perlu kerana jika tidak mereka akan bertumbuk antara satu sama lain. entanglement. maka mereka tidak dapat diasingkan.

okay, itu contoh aku aje, tapi kiranya mamat itu akan jawab macamtuhlah jaman itu. (aku pikir sure la tak exactly the same ngan mamat tuh, cobaan empathy aku dalam menghayati watak beliau mengeluarkan hasil jawapan seperti di atas, but u guys get the ideas lah kay)

time peksa SPM, mamat itu duduk selang semeja dari aku(side way). and time aku tak dapat jawab peksa, aku tengok mamat tuh and dok wonder, what he scribbled on his kertas peksa, hahahaha. at one point, kitorang sesama tido bila buntu tak dapat jawab soklan peksa, hahahahaa. great minds think the same. achecheh.

oh, and i am pretty sure my friend said that kadangkala his answer agak 'dirty'. usual line he toed was jawaban berkenaan 'girl+guy=bang'.. nuff said.

3 comments:

Tijah said...

tiba2 ai rasa n3 ni cam susah nak hadam. mungkin sbb ada persoalan molekul air tu kot...

ibusinga said...

ekor warna pelangi???
cantek tu...
bulu di rebonding tak??

hantumakan said...

tijah - iyolah jah, kompem karangan dpt tak gempaq dulukan, hahaha.

ibusinga - bulu dia digital perm.. :)