Thursday, February 25, 2010

parkir

okay, aku malas nak cerita panjang.. tapi smalam laki aku kena sound pasal parking because laki aku tinggalkan note kat one fat biatch yg inconsiderate main parking sukati, pas tuh dia pi ngadu ngan rakan sejawat, and rakan sejawat sengaja parking kat tmpt feveret laki aku untuk cari GADUH, seriously, siap tunggu depan keter with ciggie and all..

penyangak kampung dusun : kau pandai-pandai tinggal note kat kereta kawan aku apsal?

laki ai : abang kenapa.. POLIS KE? (bersuara tinggi)



setelah rentetan kisah tersebut, kitorang laki bini buat lawak with other kind of possible answers

1. abang kenapa? nak jadi latip borgiba ke? (crook citer 80an)

2. oh, saya bayar tax gajikan abang jaga parking ke?

3. HABIS TU? HABIS TU? (dgn nada tinggi sambil tak kasi orang tuh cakap pun, style my dad, hahahaha)

4. abang ada affair ke ngan minah tu? sebok sgt.

okay, yg lain2 dah lupa, but seriously, i laki bini can do this all nite come with a funnier version of things to say..

i guess it's the hot weather that made people easily pissed. it settled, bout the parking i mean, between my hubby and the sebok guy but kitorang buat version what to say lak to fat biatch kalau terjumpa kat tangga.

1. kak, kalau kluar keter mengengsot, mmg jauh gila kira parking asal akak tu kan..

2. sambil buat gaya.. `lalat gemok ni sebok betullah`

3. brapa lama dok sini? rumah sindri? oh, menyewa, patut le tak paham cara orang...

okay, fine, cruel gila, but we just dont get it,this kind of people yg go their extra lenght just to cari gaduh ngan people, our family pretty decent yg tak mind people's business, keep to ourself, join gotong royong kawasan, and yaaa, conflict free, we throw our rubbish to the designated biggie dustbin dan never park in front of the entrance, never pasang radio kuat2, and romen tidak pernah menjerit sehingga satu entrance perlu tahu.... okay, fine, that's too much to share... but seriously, u started yelling at people, that's pretty much menunjukkan dangkalnya kamu

ishk, iskh, iskh

okay, starting to browse landed property lak lepas nih.. :)
hahaha, NOT



Wednesday, February 24, 2010

circa 1996

DARI KACAMATAKU,

HE WAS -

music buff @ kurus @ gila sukan @ penyegan @ suka baca KERRANG @ red hot chillie peppers @ smashing pumpkin @ A Level student @ berambut @ clueless 'bout women~haha~ @ bb plaza @ comic junkie @ skater @ indesisive @ forward thinker @ tonjang @ responsible @ slow -actor ~bukan actor pilem, lembab bertindakbalas daa~ @ decent @ straight-forward @ pursuer @ sweet smelling :) @ no sweet talker @ action speaks louder @ suka rocker pompuan @ suka pompuan main guitar rock/bass @ artsy fartsy bukan farted @ well-mannered @ articulate @ too cautious @ dependable @ really patience @ sad most of the time @ knew he found his soulmate @ lot10 @ boy junction 18 @ shell 18 @ bus mini pink coror @ best friend @ listener @ open minded @ forgiver @ second chance giver @ third chance giver @ chances giver :) @ thinking dreams @ brave @ always women best friends never their lover @ sucked at guessing what's in my mind ~:))~ @ change embracer @ love conquers lust @ ...... and more and more that might escape my memories....`sigh`..

I WAS
empty @ scarred @ gila @ gila sukan @ flower child @ thinkless @ impatience @ chauvenist/feminist @ not looking for a relationship @ never straight forward @ loud @ never know how to play guitar @ radio listener @ short-haired @ never a future thinker @ always spur of moment kind-a-person @ self-centered @ gayat nak main sukan lasak, roller coster pun takut gila @ dreamless @ outer shelled @ soft inner @ verging future destroyer @ loveless to have and to give @ telur goreng maestro ~okay, nak kata tak pandai masak laaa @ dust bunny lover ~nak kata pemalas laa @ keras tangan @blind ~ tidak perasan soulmate di depan mata ~@ bubble yum chewer @ lots of friends yet friendless @ pariah yet popular ~albeit for the wrong reason kot, haha~ @ and many many more ....

okay, anniversery coupling I coming
(doctor singa, tip satu biar hubby tak lupa, always drop a hint, hahaha)

let the right one in, it's swedish but BEST


i bangun pagi and noticed that tomorrow cuti, serious babe, cuti esok, yippieee, yahooo, yahooo, well there's pibg meeting kat skolah agama tomorrow, but else than that, cuti, yippieeeeeeee.. okay, dah siap bergembira, i nak review tentang sesuatu.. :)


a month ago or so, laki i donlod cerita vampire.. well vampire kan hype gila skarang ini.. with all the twilight, angel, anne price, underworld thingy.. i tak tengok twilight because i deemed it to juvenile for my liking, okay, i assumed but i takde lagi nak tengok.. heheheee, but i love angel discontinued tv series, my hub's love underworld because of the lycan/werewolves and i've been pinning to buy anne price sagas but tak beli2 sampai skarang..


cerita ini kisah kanak2.. 12 tahun, dibuli and loner, dia rasa dia looser. familiar untuk sesiapa yg pernah membesar dan tidak popular di sekolah bukan? bukan semua dilahirkan untuk jadi jockey skolah or all rounders. :) . and another kiddo yg juga zahirnya seusia tapi rupanya a century old vampire kiddo.


okay, it has a subtle love story, well, it's the main plot of the movie walaupun bukunya dikatakan punya other social topics. tapi bukan in yer face love story, begitu kekdahnya.

to be really frank, it has the right amount of everything in it.. a little blood here and there.. a bit gore, a bit romantic, a bit reflecting, definately not juvenile walaupun para plakon adalah juveniles.

i am going to hunt for the book since katanya the english version ada dipasaran, else than farish a noor books, dah jumpa kat popular itu hari tapi tiada uwang mahu membeli, tapi the book sort of have this serious tonation to it, tak tahu laratkah aku membacanya?

oh, saya sangat syorkan untuk sesiapa watch the movie, it's in swedish.. and their house in the movie look nothing like ikea showroom ,hahahahahaaaaaa

Tuesday, February 23, 2010

it just dawned on me..

ewah, tajuk mcm poyo.. main budget aje makna, hehe, ahh, lantakkan..

ai baru prasan yg bilamana i tepek gambar makanan, maka trafik di blog ai akan meningkat.. wahahwah, so, kalau aku meroyan tulis mende tak ingat mcm perempuan ilang akai, korang semua tak sudi le baca blog aku nih, hehehe.. *_*`, adaka ahkak macam itu?.. malu la gak, hehe.. tak kisah le.. mana2lah yg korang suka, tiada paksaan disini..

kawan ai mother-to-be mintak idea untuk cari nama anaknya.. anaknya dipercayai bakal keluar seorang baby boy.. any idea.. mesti bermakna baik semoga anaknya juga bakal akan jadi orang yg baik2.. well that's a good start for any baby rite..

ai suka nama Gamaliel.. okay, gamal itu in arabic bermakna unta, so how?.. si unta ya habibi.. cross that name.. chait ~semua ini kerana terpengaruh dgn entri hanis zalikha yg post utube budak indon nama gamaliel yg cute super sgt sedap suara~

oh, malam tadi i got really pissed ngan one of kiddo yg blajar dgn i.. dia kalau hantar kerja hasil kerjanya tak pernah sekata.. kalau buat dirumah perfecto, kalau buat time blajar ngan ai semua masuk longkang, ai tahu dia selak jawapan blakang or kadang kala kira pakai calculator, dah ditegur baik2.. serious baik, macam p lamlee pijak semut pun tak mati.. (betul ke semut kalau dipijak tak mati?).. tapi setiap kali buat teguran, dia akan buat gaya merajuk simpan semua buku dalam beg dan pi main, bila i tegur katanya nak main sekejap.. maksudnya langsai le tu sampai time baik, in fact, kalau ada boulder/cobaan dalam soalan pun dia akan tukar subject/buku lain, taknak move forward eruskan buat subject tuh.. mak dia teringin sgt tengok dia naik kelas since skarang dia dalam kelas last.. ai lak gelabah sebab tarikh periksa makin hampir.. camno nak ahkak lagukan kat omak eh yg anak dia refused to be help..

maka malam tadi untuk julung kalinya i sound budak itu kaw kaw punya.. ahkak kalau marah akak akan meraban in english, ontah paham ontah tidak budak tuh.. well, berdarah welsh katanya (eh lupo, jowo lah, hehe).. but seperti biasa, everything in english sounded bombastic to kiddos, maka semua nganga takut tengok teacher tak bertauliah ni marah, hehehe..

i hope kiddo itu will learn her lesson, or if not terpaksalah akak gerudi dia everytime time kelas dia..

nanti kejap nak jumpo omak eh, kang ado salah paham kono sorang pulak dongan parang panjang.. omak eh boleh tahan taiko ni ha, hahahaha

what did i say dawned on me just now?

aw, forget it.. ppfft

Monday, February 22, 2010

weekends are for family... binging, hehe, not?

HERS

ayam bakar ramadhan ~i know, bukan ramadhan month but dah nama resepinya gitu, hehe~


HIS
kari kepala ikan baek punya (kalau ikut laki aku, namanya kari ikan jenahak merah menyala, can?..)



wassalam



Sunday, February 21, 2010

Nasi King, Taman Andalas, Klang

ini gambar lama, makan pun dah lama , baru aje rajin upload, hehe

depan kedai... mcm taman bunian , kedai ni specialtynya nasi beriani, makanan lain pun ada, tapi tak order.. apa kes, pi kedai beriani makan mi goreng kan

okay, if my memory serves me well, ini beriani daging..rm10 perhaps, kalau bukan rm9

angle lain, kalau beriani kambing rm12..kot


ayam goreng for kiddos yg sure tak pandai nak enjoy all the rempahs and stuffs

nasi kat sini adalah secantik bagaikan tahap kelulusan ayah saya.. panjang, berderai sebutir sebutir.. dan ia juga kaya dgn barangan mahal seperti raisins dan gajus di dalam nasinyalah..tapi nasi adalah sikit.. rasa mcm makan emas..

ada lagi satu branch kat seksyen 9 shah alam..
oh, kedai ini juga brag yg ia membekalkan berianinya ke outerspace untuk doktor astronout apa ke nama aku dah lupa, syed itulah.

sekian
terima kasey

oh lupa lak pasal rating:
food - 9/10
servis - lupalah
harga - 6/10





chocolate pear scroll

assalamualaikum. wiken ini suami saya jadi budak yang saaaangat rajin. dia masuk dapur lagi with occasional jeritan bertanyakan kepada isterinya diMANAkah kebanyak barang yg dia perlu untuk buat resepi baru dia, ngeheheheee

ini doh scroll habidud saya...

okay, amik kau, balingan sakti.. okay berdasarkan ini sila jgn buat konklusi habidud saya buat pizza.. tidak tuan puan, dia buat scroll mcm scroll sejarah yg orang guna buat cari harta karun itu.

doh tadi sudah ditaram dgn penggelek, bagaimanakah habidud dpt rectangle yg sgtlah tajam bucunya?.. dia pakai pembaris untuk ukur, tak tipu.. saya sumpah ini cerita benar.. :)


silalah tabur pear sagat di atas doh tadi..



scroll yg sudah digulung dan dipotong, beratur redi untuk masuk ke dalam oven..




dah siap pun.. silalah cucur dgn pes koko..
:)

Friday, February 19, 2010

dalam sehari ada 86 400 saat, korang tahu tak? (gaya iklan astro)

i used to enjoy my 'morning crew session' way back when it was little kev and fly guy
cute nasty vulgar combo and i thought they were irreplaceable..
but skarang pun dah fourth generation of 'morning crew' - ian and jj
they are still very much cute. less vulgar but cute and their gotcha call were nasty harap hubby dude tidak set me up sudah

i did buat kerja gila kejar hits fm cruiser around shah alam years back,
got kid rock cd , well the pay off was great okay, else then dapat makan drumstick nestle or any freebies.. okay, i muka free.. so what..

skang, bangun pagi i like my morning sunyi senyap peacefull
hahahaaaa.. what a change.. what a change

but i still like to understands lyrics just to make sense the song
just to connect,, just to put it into a perspective yg related with my living,
when dah paham i just lost my interest to the song
then it just make no sense you google the lyrics for,
because u wont enjoy the song the way u used before u know the lyrics, rite?
dah pening?


Kris Allen - Live Like We’re Dying Lyrics

Sometimes we fall down and can’t get back up
We’re hiding behind skin that’s too tough
How come we don’t say I love you enough
Till it’s to late, it’s not too late

Our hearts are hungry for a food that won’t come
We could make a feast from these crumbs
And we’re all staring down the barrel of a gun
So if your life flashed before you
What would you wish you would’ve done

Yeah… gotta start
Lookin at the hand of the time we’ve been given here
This is all we got and we gotta start pickin it
Every second counts on a clock that’s tickin’
Gotta live like we’re dying

We only got
86 400 seconds in a day to
Turn it all around or throw it all away
We gotta tell ‘em that we love ‘em
While we got the chance to say
Gotta live like we’re dying

And if your plane fell out of the skies
Who would you call with your last goodbyes
Should be so careful who we live out our lives
So when we long for absolution
There’ll no one on the line

Yeah… gotta start
Lookin at the hand of the time we’ve been given here
This is all we got and we gotta start pickin it
Every second counts on a clock that’s tickin’
Gotta live like we’re dying

We only got
86 400 seconds in a day to
Turn it all around or throw it all away
We gotta tell ‘em that we love ‘em
While we got the chance to say
Gotta live like we’re dying

Like we’re dying oh - like we’re dying [x2]

We only got
86 400 seconds in a day to
Turn it all around or throw it all away
We gotta tell ‘em that we love ‘em
While we got the chance to say
Gotta live - like we’re dying

We never know a good thing till it’s gone
You never see a crash until it’s head on
All those people right when we’re dead wrong
You never know a good thing till it’s gone

Yeah… gotta start
Lookin at the hand of the time we’ve been given here
This is all we got and we gotta start livin it
Every second counts on a clock that’s tickin’
Gotta live like we’re dying

We only got
86 400 seconds in a day to
Turn it all around or throw it all away
We gotta tell ‘em that we love ‘em
While we got the chance to say
Gotta live like we’re dying

Like we’re dying oh - like we’re dying [x2]

We only got
86 400 seconds in a day to
Turn it all around or throw it all away
We gotta tell ‘em that we love ‘em
While we got the chance to say
Gotta live like we’re dying
Live like we’re dying
[Fade out]


aku baru tahu dlm sehari ada 86 400 saat..
wow, banyaknya..

Thursday, February 18, 2010

murtabak singapura

lokasi : kalau dari tangkak, sebelum jambatan besar muar, deretan kedai selepas sekolah sms muar sebelum stesen minya petronas

hadapan kedai



sos pencicah






kecil rm6
besar rm10
special rm13

servis : sad, siap waiters nak gaduh sesama mereka the day kitorang nak makan
murtabak juga lambat siap, tapi tukang tebar dah warned awal2
indifference jika korang mcm marah and blah walau murtabak tak siap
juga menjual assam pedas ikan pelbagai jenis
dan botok ikan tenggiri yg laki i swear sedap gila, hehe
senyuman adalah kedekut disini, maka simpanlah senyuman anda untuk orang yg lebih menghargai
adios


Wednesday, February 17, 2010

sneaked out

kalau nak terasa muda, kitorang akan sneaked out time kids dah tido, lepak burger king or mcdonald 24 hours, having our time, dating mating berdua-duaan.. :) 1am camtuh

having shake, apple pie and a good book sometimes wifi.. hehehe..

0-o,

si bodoh cinta kan ~love fool~

Tuesday, February 16, 2010

hubby take on the tagg.. :)

First time jumpa with your wife bila dan kat mana?
on 1 typical day of going back from class during PPP time. Saw this short haired babe, with a TESL guy (I fucking hate that guy), I guessed they’re going out together… hahaha.. so at that time, I was talking to myself “ that girl should have dumped the guy and date me instead”.. hahaha.. guess what ..SHE DID!!



Love at first sight?
yeah! From the moment I saw her I knew she’s the one for me. It just “clicked”. I am normally attracted easily to shorthaired girls with a bit tomboy-ish appearance. That was the start, but as I got to know her more each day, made me realized she’s more than I could ever imagined.

Who is she when the first time u met her?
a TESL student, studying at the same place with me. Wished we knew each other earlier so that we can go out more frequently back then. But maybe ada hikmahnya. I might have failed my A level and she might have failed TESL earlier and both of us won’t be here today. Yea la.. 24-7 I was thinking about her.. how to study?


How long it takes for you to ask her out for a date?
hahaha.. tak nak jawab boleh? Ok la, a year ++ kot. Well, bitter lessons with girls made my self-confidence grew thin, cant blame me on that. So, I was kirim-salaming for a year, so that I won’t look too desperate… hahaha.. well, at least I was brave enough to go to talk to her at the pasar malam, in the middle of the crowd, just to wish her luck for the exam. Hahaha.. pls give credit for being courageous

1st place dating di..
subang parade. 11am. Meet up in front of the hostel. I was nervous like hell. I was this lonely loser, she was looking so stunning in the red shirt. My heart was pounding like it was going to burst out of my chest for the first 10 minutes when we waited for the bus. Luckily we talked a lot and finally the panic subsided. But masa mula2, memang banyak “comfortable silence” hahaha . I was a reticent type of guy


How you proposed?
there were never official one or particularly remembered one because each time I tried to, she will change the subject. So, instead of trying to ask her to marry me, I decided that I give myself to her - feelings, love, soul.. the whole lot! I know it might sound strange to some people..

Special date with your wife?..
15 march 1996 – the date I asked her to be my gf. And the reply was “ OK”.. hahaha.. never thought it to be that simple. But that reply really made my day!


Changes that she asked you to do??..
we both understand the we should accept our differences. I believe in equality in some aspects. I was slow in understanding how women think (differently from men). I guess, that might be one of her wishes since I tend to “missing the point” a lot when there’re arguments. Well, at least I got wiser now..


What about her that you love so much?.
her kind heart. The way she looks at life. The way she perceives things. I was 1 dimensional kind of guy who see apple as “apple”.. hence the explanation for “missing the point”.. hahahaha…

What is about her that you wish she would change?
none. Things happened for a reason, including the ugly ones. And most of the times, I think the ugly ones shape up the relationship.

You will lose your mind n crack your head when she?..
when there’s something hanging.. when she said “I’m ok” but I know she’s not. In short, when she bottled up..

You will smile thru your eyes for the whole day when she?..
just sits or lies beside me doing nothing. That is normally a starting to a great day.


Complete below sentences "my love towards my wife is as big as.."...
mmm.. the most expensive gold ring to a pauper, a table full of delicious food to a person been fasting for 3 months.. hahaha.. no lah, it’s indescribable ..



apparently i got the 1st date wrong, hehe, sorry dude.. mind of an ant..~ye saya paksa laki saya buat tagg, hahahahaha~

swedish crispbread with home made strawberry compote

kembali bersiaran dalam kelas memasak ikut suka kau aje kan beli barang buat apa2 kau suka nak makan... :)

swedish crispbread from ikea.. :)
nipis, rangup, kerap kerup

kita selet dia sama margerin..


okay, cobaan nak gayakan meja.. kalau chopping board saya sudah rosak, bolehlah saya chop atas meja.. hahahahahaaa



lepas selet margerin, selet pula dgn homemade strawberries compote.. sila masuk dlm oven dan grill hingga tampak garing,




angle lain lak.. cobaan sedey gayakan meja lagi, hahahahaaa





haaaa, gambar tatkala ia dipusing, mcm merry go round.






tabur lagi dgn gula aising ke castor juga boleh, kerana my compote was a little tart tadi, kureng gula,, hahaha
itu sahaja, esok nak cuba letak pisang hiris dgn choc maybe, or we can go savoury buat ala pizza..







Friday, February 12, 2010

tag from nenny, tajuk jiwang, hahahaha

First time jumpa with your hubby bila dan kat mana?
ITM Dungun, time main sukan, masa tu wa rasa nak gaduh aje ngan mamat ni sebab muka kerek, hahahaha.. apsal, ingat kita tak kuat?.. mmg tak kuat pun lagak aje lebih, hahahaha..
tapi seriously masa tuh tak sangka akan bertemu jodoh dan beranak pinak seperti skarang.. hehehe

Love at first sight?
nehi, nehi..sesungguhnya tidak.. hahahaaaa.. tapi kerana saya memegang motosikal, eh bukan motto yg better to love orang yg love us first, maka saya bersedia nak jadi kawan lepaking ngan hubby kita.. hehehe... option open but serously considering each other feeling sbelum membuat perkara bangang yg bakal buat other party sakit hati..

Who is he when the first time u met him?
A-Level student sama umur ngan kita, kita hanya budak tesl yg budak lelaki dlm batch kita adalah beberapa kerat saja. maka budak tesl terpaksa shopping luar course jika perlu boipren, hahahaha, i tipu.. i tak pi shopping, tuhan anugerahkan boipren/hubby itu tatkala kita tidak mengharap dan putus asa pada populasi lelaki abad ini, hahaha, itu juga saja buat citer lelebih okay, OKAY.


How long it takes for him to ask you out for a date?
seriously, seriously? okay, feeling doctor gray jap...hehe.. maybe a year ++++ kot dari jumpa kat itm dungun, balik ke PPP/ITM kim salam kim salam kim salam, hinggalah sorang kawan dia dan kawan aku yg telah men'dinner'kan us secara segerombolan kemudian baru la ke ask me out for a date ke subang parade, lalalalaaaaaaaaa..

1st place dating di..
one on one ke subang parade, ini pun jadi gaduh sebab aku tunggu dari bilik saja sebab tempat janji itu i can see from the tingkap.. apparently dia berteduh di bawah pokok dan aku tidak nampak kelibatnya, bila nampak dia,it was already lambat from the janji time.. maka aku dah kena marah, hehehe, sampai skang kitorang still kata yg diri each other tidak salah, hehe, SERIOUSLY.


How he proposed?
alemak.. alemak.. this one specifically escape my mind, because all i remember there was one time he ask me to jot behind my picture yg dia letak dalam wallet 'will you marry me'.. okay, sort of i kena propose to him, and i felt robbed , hehehe, siap i tanya lagi sampai skang, alasan kukuh dia ialah so that i wouldn't run from him.. SERIOUSLY?

Special date with your hubby?..
15 march 1996, declare as a couple.. :), aku smasa itu sudah mula gembira seeing him dan feelin since aku yg suka lari2 from the topic, maka sudah pasti wud take ages tunggu dis propose wa balik semula jadi awek, tapi kawan aku yg sedikit lawa, dan sdikit chauvenist (pompuan pun ada saja yg chauvenist)telah menasihatkan against proposing, sebab nanti dia kata mamat itu akan mcm bagus and has upper hand in everything after jadik couple, seriously?
maka i have to twist it and make him propose me, hehehe, and he did..


dan sudah tentu tarikh kawin 30 july 2000


Changes that he asked you to do??..
well, thak god he accept me the way i am..... and i did change a lot for him, sindri tahu sindri juga ubah yg diri ini tidak sempurna, hehehe


What about him that you love so much?.
kesabaran, kesabaran, wisdom, articulateness, loyalty, sense of humor, dan banyak lagi, hehe

What is about him that you wish he would change?
well, kalau time marah, ada la mendenya, tapi kalau macam skarang, satu pun tak ingat.. but for what it takes, saya gembira having him the way he is.

You will lose your mind n crack your head when he?..
jika dia MIA dan tidak angkat henpon dan tidak membalas sms..dan jika saya mood tidak baik, he chose to be quite and let me be.. sulking, menjeruk dan perkara yg seerti dgnnya kerana saya ini jika dia buka mulut dan pujuk, borak or crack some jokes, sudah pasti saya akan jadi seperti batu panas yg disimbah air, hehehe

You will smile thru your eyes for the whole day when he?..
when he spend reaaaly quality time with me,
when i say 'let's' dia sambung 'watch movie'
when saya angkat pisau kupas bawang, dia kluarkan ikan from the freezer..
blissfull.. :)
oh, bila dia belikan cincin 10 carats juga, hahahah


Complete below sentences "my love towards my hubby is as big as.."...
you've got to ask this?..
aww, come on, satu dunia tahu saya adore my hubby like gila babeng okay.


saya tak tahu nak tagg sapalah, doktor singa jika sudi, afendi ariff bout his wife, ita shadilla juga jika tenetnya tidak lembab, aku tahu kog adalah private bout her private life, so takyah.. lya colors lum kawin.. leha takde blog, kak gerau mungkin.. tijah tak minat kot, hehe, oh, cik puan julie jb jika sudi.. not?


sekian terima kaseeeeey

Wednesday, February 10, 2010

ohsorandom

aku masih tak ambil gambar meja, kerana perasaannya perlu ambil dia(dia disini menerangkan meja) full laden with scrumptious food, yg juga didnt happened kerana aku tiada masa nak really thinker in my kitchen. venturing in tutoring ini, kepala aku asik pikir bout kids and how to make kelas interesting.

for now aku dah adakan

-kuiz sifir, hadiah dah beli
-all A's challenge for coming test, hadiah juga dijanjikan, all A'sw for subject yg aku ajar sajalah
-nak buat buku Hall of Fame, sesiapa yg menang sesuatu atau dpt step up esp dalam hal performance, maka gambaqrnya akan ditampal dlm buku itu, hehehe

come on, parents mereka dtg dgn harapan okay serahkan anak mereka ke tangan i, perlu untuk saya tanam benih-benih agar mereka bersemangat untuk menunjukkan kebolehan masing2, hehe

cakap tokleh blah, smangat bebeno.. :)

owh, oleh itu saya hanya mampu update dgn tempel gambar ohsorandom yg jadi dalam hidup seharian..

ini chong kok, the back room.. nampak uncle with the type writer, i guess he's the person yg slalu type-for-a-fee yg kat court tuh, since chong kok so near ngan court and patronise mostly by lawyers, i guess that what he is.. dia lumpuh, kanan sikit ada kerusi rodanya.

the accessories dog with the rainbow tail, told ya.. it is rainbow color, ask the owner to took it's picture.. the dog speaks chinese apparently, since tuan dia cakap 'sit' in chinese dia pun dengar, hahaha

kereta SIL, i guess if she gonna stick with the plate number, bilamana anaknya besar, i guess their frens gonna make fun of the car, hehehehehe


akhirnya beli juga baklava.. at rm8 for 100gm.. ouch, for the sake of tempting selera.. hehehe @IKEA/IKANO
itu saja updates, today gonna have an early dinner than gonna have a class tonite,
Ya Allah,
terangkanlah hati2 anak2 kecil yg hadir malam ini,
amin ya amin.
:)








Thursday, February 4, 2010

how dreams die

HOW DREAMS DIE, for original entry, please go here.


FEB 4 — Hello, fellow readers. Chances are quite high that you are reading this in an office on a lovely working day; thus based on this assumption, I wish you good morning and good day.

Let us take out some of that productive working time of yours to focus upon something other than work or the usual exercise of blaming Barisan Nasional for all of your woes.

I’m pretty sure the company won’t mind you spending some time using the Internet to read this article, after all it takes only a few minutes and it eats up much less bandwidth (and time) than watching porn or playing Farmville on Facebook.

Dreams by definition are a succession of images, thoughts, or emotions passing through the mind during sleep. Or in a simpler explanation, that drama you saw while you were sleeping which are nice or scary while some are rather… wet in nature.

However, it is not that sort of dream that we are going to be discussing today. Indeed it is still the same succession of images, thoughts, or emotions passing through your mind, but instead of during sleep, it happens when one is wide awake.

The dream that is associated with words like aspirations, goals, yearning and “if only”.

When I was a young boy back in primary school, students would have to fill in their information on a yellow academic card which was the size of an A4 paper.

It was used as a record of our academic achievements throughout the six years in primary school. One of the things that I distinctively remember was that each year we would fill in three answers as to what was your ambition “Cita-Cita Saya”.

Boys being boys, the usual answers you’d get would be “Firemen/Doctor/Soldier/Fighter” and sometimes things like “Batman/Kesatria Baja Hitam or Ultraman”.

Then these boys would grow up and realise that it is not that easy to be what they wanted to be back then.

For instance they learn that they are not that fit or just too lazy to exercise to be a firemen, or that a police officer’s pay is too low, or that Rangers in brightly coloured costumes with summoned robots fighting aliens do not exist.

After that these boys attend secondary school and a whole new world opens up.

They realise that life is more than just about cool looking guns, uniforms and killing alien monsters that invade earth on a weekly basis.

They fill up the questionnaire again and answer, “Musician/Lawyer/Inventor/Computer Programmer/Architect”... It’s the romantic thought that they want to create, build, design and do something interesting.

They dream of doing something great, building something big, experiencing something good or producing something beautiful. But as they grow older some of them may come to the conclusion that they are not smart or talented enough; pay was too low or the job market was not that good for that industry and pressure from parents or society.

They attend college and due to the restrictions of their grade, cash and other obstacles, they opt for something more realistic. They study Business Studies, Marketing, Finance, Mechanical Engineering, Statistics, Human Resource, Foreign Language, Psychology, Graphic design, Constitutional law and etc...

And still they dream of making something out of life using the path that is beyond them. The dreams stay strong.

They graduate but due to the economy, failed interviews and available vacancies they again re-route their path to something no longer based on their dreams but by necessity to survive in this society. Some become white collar workers, some go into the private sector and a small number may decide to be an entrepreneur or inherit their family business. They become production engineers, multi-level marketing members, insurance agents, etc.

So now dreams are no longer about being someone important, making something great, or experiencing exciting things. Dreams are now merely focussed on getting promoted to becoming an assistant manager before 30; getting 3 months bonus by the end of the year; achieving this month’s sales target, looking cool at Zouk this weekend, buying a new LV bag, going home by 5.30; gathering enough money to get married next year or simply getting a set of new wheels for the car.

And before you know it, that eight-year-old who once dreamed of becoming an astronaut now sits in a cubicle, facing a computer screen, clicking the mouse and reading an online news portal cursing at some doctor who gets to go into space on a Russian rocket.

And that, folks, is how most dreams die. A slow and quiet death. And, etched on their tombstones are the excuses for their death.

Good day, folks. And have a great productive day at work. by zaidel baharudin





well, obviously i had a dream when i was eight, i really did wanna be a doctor, i love my biology classes but obviously i am no rocket scientist and didn't born with a big ball brain like einstein (itu ayat penyata jeles, hehe) well i did fairly well in biology but didnt in physics, chem and add math, hahaha...... my dream actually had a brutal abrupt death.. most my dreams were killed that way.. some did had a reallllly slow death. mm, either way, pity.

BUT

i am loving my life today as fully really sangat sangat gembira.
i was definately happier than when i did had dreams.
dreams drive people. that so much true.

what's lacking in my achievement,
i make up in reflecting, realizing, and understanding.
well, i know that i do have some small purpose living on earth.
definately not being a surgeon, or a trauma specialising doctor.
if i did, i know i might be so much a different person.
might be a better person, i don't know
my role might be bigger
but once upon a time, i always did have a small emptiness in my heart.
i think it might still be there if i did pursue my dreams and if GOD do bestow me being genius and more hardworking and more trying attempts, hahahaha.

but ya, now i am happy being me.
but happiness as subjectives as having dreams.
what made person on this earth varried..
but i choose to be the best for me first,
because i need to waking up every morning feeling 'this' feeling i am having now.
and i am great to go.
:)

Tuesday, February 2, 2010

aku cheapskate, tapi tak reti langsung main skate

wokeh, dah lama tak bersiaran dalam sessi kemarukkan memasak..
okay, saya still masih dan masih lagi dalam mode jaded,
mmg takde mood nak masak sesuatu yg baru lagi manis untuk ditatap, achewah, bahsa tokleh blah..

kali ini bersiaran dalam kategori beli belah batu bertangkup.. eh bukan jua.
last wiken saya berjalan ke ikea kerana perlu beli lampu halogen yg berdawai bengkok dihujungnya yg sukar ditemui melainkan beli di ikea, serious tak tipu, kalau tak caya, kau beli le lampu ni dari aku sebab aku dah nyampah nak hunting for the small bulbs yg mcm cilakak kalau stakat pi giant mmg tak akan adanya. yg lagi pour salts to my wound ialah stock lampu la'anat ini juga habis di ikea sudah order dri july tahun lepas tapi shipment mungkin sampai bulan june ini tahun.. OKAY, how's that for spirit damper?

well apparently, our spirit sekeluarga tidak pun damper mana,, setelah berbincang laki bini dgn penuh prihatin lagi tolak ansur (hahaha, fadilah kamsah, sila amik kami sbgai contoh pasangan bahgia, hahaha), kami mungkin akan ganti saja lampu ini kerana maintainence yg amat tinggi, sepasang bulb kecik cinonet berharga 39.90 dah le ada empat lampu cinonet ini, satu terbakar akan merebak sehingga 4 terbakar, baik aku pakai lampu ayan saja jika bukan lilin, okay itu tipu macam nak pengsan. sah tidak benar.

selain itu kami juga DAPAT INI (rujuk gambar dibawah, hehe)

operasi memasang meja makan, sits 6 extended sits 8, yeah, sesuai sangat untuk si kuat makan seperti aku, hahaha
ini frame meja makannya... :)

aint' that sweet, membeli barangan di AS-IS, sila jeles, saya dah kata saya cheapskate.. hehehe


dan juga ini, membeli thumb-print knife dan pisau kecik itu milik hubby dude untuk memotong bawang.. aku dah feeling2 martha stewart dah kat dapur pakai pisau baru, hahahahaha, okay, martha punya cost u a bomb, hehe, mungkin ratusan rm, akunya murah aje, hahahaha, (i wish a Zwilling J.A Henckels, ada sapa mahu sponsor, hehe, aaaalaaaa, rm700 aje sepasang, haha)
so, yup, lampu halogen, i tak berkecik hati dgn u, hehe
wassalam
ps-eh, lupa plak, gambar table yg dah fully assemble akan dipost kemudian, :)
alaa, ngaku le korang nak tengok table aku, hehe ,