Tuesday, February 2, 2010

aku cheapskate, tapi tak reti langsung main skate

wokeh, dah lama tak bersiaran dalam sessi kemarukkan memasak..
okay, saya still masih dan masih lagi dalam mode jaded,
mmg takde mood nak masak sesuatu yg baru lagi manis untuk ditatap, achewah, bahsa tokleh blah..

kali ini bersiaran dalam kategori beli belah batu bertangkup.. eh bukan jua.
last wiken saya berjalan ke ikea kerana perlu beli lampu halogen yg berdawai bengkok dihujungnya yg sukar ditemui melainkan beli di ikea, serious tak tipu, kalau tak caya, kau beli le lampu ni dari aku sebab aku dah nyampah nak hunting for the small bulbs yg mcm cilakak kalau stakat pi giant mmg tak akan adanya. yg lagi pour salts to my wound ialah stock lampu la'anat ini juga habis di ikea sudah order dri july tahun lepas tapi shipment mungkin sampai bulan june ini tahun.. OKAY, how's that for spirit damper?

well apparently, our spirit sekeluarga tidak pun damper mana,, setelah berbincang laki bini dgn penuh prihatin lagi tolak ansur (hahaha, fadilah kamsah, sila amik kami sbgai contoh pasangan bahgia, hahaha), kami mungkin akan ganti saja lampu ini kerana maintainence yg amat tinggi, sepasang bulb kecik cinonet berharga 39.90 dah le ada empat lampu cinonet ini, satu terbakar akan merebak sehingga 4 terbakar, baik aku pakai lampu ayan saja jika bukan lilin, okay itu tipu macam nak pengsan. sah tidak benar.

selain itu kami juga DAPAT INI (rujuk gambar dibawah, hehe)

operasi memasang meja makan, sits 6 extended sits 8, yeah, sesuai sangat untuk si kuat makan seperti aku, hahaha
ini frame meja makannya... :)

aint' that sweet, membeli barangan di AS-IS, sila jeles, saya dah kata saya cheapskate.. hehehe


dan juga ini, membeli thumb-print knife dan pisau kecik itu milik hubby dude untuk memotong bawang.. aku dah feeling2 martha stewart dah kat dapur pakai pisau baru, hahahahaha, okay, martha punya cost u a bomb, hehe, mungkin ratusan rm, akunya murah aje, hahahaha, (i wish a Zwilling J.A Henckels, ada sapa mahu sponsor, hehe, aaaalaaaa, rm700 aje sepasang, haha)
so, yup, lampu halogen, i tak berkecik hati dgn u, hehe
wassalam
ps-eh, lupa plak, gambar table yg dah fully assemble akan dipost kemudian, :)
alaa, ngaku le korang nak tengok table aku, hehe ,

9 comments:

DrSinga said...

sits 6..extended 8
kena menambah populasi tu!!
walaupun AsIs..tapi rege asal tu yg kena prihatin..cepatle aplod gambor..

Lya Colours said...

kenapa martha stewart
feeling la chef wan
hueheuhueue

hantumakan said...

drsinga, aum, aum- doktor, jgn kau mention, hahahaha. sungguh pun tahu ramai itew meriah, tapi capicity and capability as a mother sgt truji walau baru 3 kids, hahaha

by the way, pic meja sumtime 2moro, got my plate full today.

liya- alemak liya, chef wan tak seswei ngan jiwaku.. haha, dont have a good reason, it's sumthing u just know, like 'man, i am so like martha interms of how-to-cook, hahahaha' but dlm bidang kekemasan rumah adalah kureng wokeh.

leha said...

bila nak letak gambar meja nih... so bila nak ajak makan kat meja baru... hahaha.. memang muka tak malu i nih kan...

hantumakan said...

weh, dtglah, sila koling koling, hehe
i need a reason untuk masak2..
sgt pemalas lately, harus entertain orang baru mojo coming back, hehe

afendi ariff said...

mana gambo meja ko nih???

hantumakan said...

nanti,,,,, naaaaantiiiiiii

julie said...

how's the knife? or should i ask, sudah rasmi kan belum itu pisau?

hantumakan said...

julie - suddeeeeeey, infact pisau tu pun dah rasmikan lukakan tangan aku
but tiada raja bersiong kat umah ni, YET