Thursday, April 22, 2010

kenapa concoction hormone pengaruh mood saya

pagi tadi habidud kata dah 5 hari saya serious.
saya 'serious' is a baaaaaad thing.
almost like a walking ticking about to explode explosive.
merbahaya.

he asked me to go out.
take a breathe of fresh air.
memang dah seminggu saya hanya keluar masuk rumah hanya untuk mengurus anak2 pergi balik sekolah sahaja.
i am tired being coop up, but i didnt do anything bout it.

hari ni saya keluar ke taman.
tengok tiang besar bendera yang bendera selangornya frayed tapi berkibar jua.
tengok nad berlari-lari dalam bentuk pusingan sambil lihat burung terbang.
well, from her point of view, that's really astonishing, mungkin kerana dia tidak boleh terbang.

and then we had a karipap (okey fine, orang johor, epok-epoklah) seorang satu
and kongsi sipped teh 'o' ais segelas.

went back sambil singgah petronas nak check ATM but the ATM machine kaput
masuk kereta and noticed my pants had a bloodied spot.

finally, i have my monthly period.
tiba-tiba the dark passenger inside me terus saja hilang
tetiba mood saya yg garang gila gila gila terus rasa way better
tetiba hari yg mendung suram nampak seolah menjanjikan perkara2 best
dan sekarang saya rasa seperti hendak masak sedap2 untuk anak2 saya yg bakal pulang sekolah to make it up untuk mood saya yg selama 5 hari seolah-olah singa lapar dan asik get freaky annoyed easily.

why hormone
i am at yer mercy.
for the whole week, never once saya guna ayat 'maybe nak period kot'
but it turn out might as well i blurted that out..
kerana ia seakan benar.
sigh

6 comments:

kucingorengemok said...

baik salahkan period dari salahkan diri sendiri, hihihi...

Daun Bidara said...

ada betulnya ni....

mamarempit said...

saye pun same gak...kadang2 mengamok tk tentu pasal hanye kerana ayat or word yg tk best...tetibe aje...haihhh....camno ek

DrSinga said...

psssttt...sib baik period!!!!
kalau tak period-period....???

afendi ariff said...

syukur...tak penah rasa...heh!

hantumakan said...

kog - hahahaaa, very convinient, hehe

daun - tak syak lagi.. :)

mama - sama sgt2 ngan saya, salah cakap aje marah, salah buat juga marah.. sigh.. camna ni mamaaaa.. jom masuk terapi, hehe

dr.singa - ayat bijaksana seorang doktor, agaknya sebab tuh bad mood kot, haha, takut berisi, hehehe

afendi - u shud bersyukur.. sgt menjengkelkan, hahahaaa