Tuesday, June 22, 2010

yassmine

ini cerita yassmine.
anak dara sulung saya yang berusia 9 tahun tuh..

CERITA 1
hari peksa semester 2 yg lepas.
saya berlegar di sekolah kerana soraya (anak no 2) sakit perut,
nasib baik berlegar-legar tunggu.
dia muntah kat atas meja.
kesian.

saya tunggu di luar kelas.
duduk tepi koridor sambil baca buku.
waktu rehat dah nak habis,
loceng dah bunyi, budak pun dah beratur.

nampak 2 orang pengawas lalu..
seorang bertudung, seorang tidak..
tetiba datang lalu dekat kita.

pengawas bertudung - acik, acik ni ibu yassmine ye?

kita - ha'ah (sambil senyum)

pengawas bertudung - acik, yassmine tu baik, tapi kan........DIA SUKA MINTAK MAKANAN SAYA..

kita - ha?.. ye ke?.. (dlm hati tergelak-gelak).. nanti acik tegur dia, ni sapa nama?

pengawas bertudung - edrin..

hahahahaaaaaa.. kelakau..





CERITA 2

cuti semester,
anak2 kita sebok nak pi tidur rumah acik lina.
rumah acik lina ada wii nintendo,
syiok oooo..

kita siap packed barang dorang.
pesan berbuih-buih
adab tumpang rumah orang
sambil tuh suruh kemas lemari baju dorang,
mcm sarang tikus, kena denda skali basuh pinggan slama sbulan -sebab lemari sepah le-..

hari jum'at tiba, kita pun hantar mereka tinggal over the weekend.
sampai rumah sindri rasa sedih lak
sunyi pulak rasa bebudak 2 ketul yg tua tu takde,
tinggal ngan nadrah saja..

bila malam pun telpon


kita - min, rindu tak?
min - rinduuuu
voice over suara midon laki lina - mana ada rindu, tipu!!
min - alamak ma, sbenarnya kan, kak min tak rasa apa pun, rasa biasa aje

ampeh, trus ilang rasa sedih and malas dah nak call sampai le dorang pulang hari ahad.


itu yassmine.
anak saya yang paling resemble saya dalam pelbagai segi.
tapi dia anak papa dia.
no wonder habidud can stand me, he even can stand miniature of me.
even i cant stand miniature of me, hahahahaaaa


but i die for my kids.... that's momsy love ..
walau bebel, jegil mata bagai..
sampai hati grounding mereka dan denda..
kengkadang cakap something i regretted (but i usually ask for forgiveness and give reason why i turned balistic)
i always turn softy at a point..
always...

7 comments:

DrSinga said...

semua girls kita adalah anak bapak...
semua boys kita adalah anak ibu..
:)

Lya Colours said...

btol kata dr singa
girls biasa nye mesti anak ayah
mcm saya
ehehehe

julie said...

budak2... macam bill kosby cakap lah, kids say the darnest things...

hehe...

hantumakan said...

saya tak boleh masuk account saya sindri, sedih

leha said...

memang camtu agaknya nyer... kalau perangai sama cant get along well.. cam aku ngan anak sulung gak... perangai lebih kurang jadi dia lagi manja ngan papa nya...

hantumakan said...

drsinga -terbukti, ternyata

lya - kita bukan anak ayah tapi... mm, anak ibu pun bukan, kita anak terbuang, haha

julie - ternyata benar, darn betul

hm - ada aku kisah?.. hahaha

leha - ternyata terbukti juga.. :)

DrSinga said...

ko cipta lah sorang boy!!!!!