Sunday, July 25, 2010

passing and lost

Assalamualaikum,

Saya sbenarnya amat sedih membaca mengenai passing of love ones, orang yg berjuang untuk hidup dan lost of sumthing yg amat berharga..

namun, saya tak tahu bagaimana nak menyentuh mengenainya dan menulis mengenainya..
lebih lebih lagi saya pasti perkara ini adalah amat heaving kepada mereka yg dekat dan rapat..

kepada doktor singa,
saya harap akak banyak bersabar..
( i think i am choking and didnt know how to write bout allahyarham ayah kakak and yer lost,
but mainly because saya tak sanggup menyarung kasut akak dan bayangkan saya yg kehilangan ayah..saya benar-benar berharap akak tabah)
saya doakan ayah akak ditempatkan bersama orang yg beriman,
Al-fatihah.

kepada nenny,
thanks memperkenalkan blog onebreastbouncing,
maybe i was kinda late knowing allahyarhamah,
but as she wished,
one more soul is touched by her strength,
saya mungkin tidak akan setabah akak raden jika saya yg sakit..
but if ever i did, she is a hero that i wud emulate myself to be.
jadi separuh sepertinya pun jadilah
semoga dia juga ditempatkan disamping mereka yg beriman,
dan i was really hoping her kids will be as strong as their mom..

lastly but not least,
kepada tijah..
atuk awak memang atuk yg best..
bila aku baca cerita pasal dia layan kau masa kecik2..
hopefully dia akan tabah....

Saya,
tidak pernah lagi kehilangan orang yg tersayang..
ibu ayah adik beradik semua masih ada..
atuk saya meninggal tatkala saya kecil..
tabahkan saya bila harinya sampai..
tak terbayang rasa kehilangan akak singa..
pasti meruntun.

atau..
mungkin saya yg pergi dahulu dari mereka..
tingalkan ibu ayah adik beradik, suami dan anak-anak...
saya harap,
saya bukan makhluk yg sia sia..
saya harap purpose saya di dunia ini selesai..
but it's a God's plan, aint it..
my plan is secondary..
terima kasih kak galoh for the lessons.

dan saya,
tidak cantik drop dead gorgeous,
but bersyukur i am whole,
cukup sifat dan limbs..
tak terbayang bagaimana atuk tijah akan cope..
but what we aint got, we'll double on the effort..
yg baik baik saja untuk atuk tijah..

rasa kerdil bila baca entri mereka..

4 comments:

Tijah said...

tengs babe!

Neny said...

losing people in life is a topic i dont like to talk about but the fact org yg kita sayangi hatta diri sendiri pon, hanya la pinjaman dr Allah s.w.t semata2..so yeah, it´s a fact of life...something we have to be brave to face....

DrSinga said...

:)
thanks

hantumakan said...

semua - hopefully orang yg kita sayang, orang yg kenal orang yg kita sayang, orang yg kita concern dan kita... will bounce back dan learn the real meaning passing and lost.. just like neny wrote.. :)