Wednesday, September 29, 2010

ENTERTAINING - BAHAGIAN OMPEK

berbalik kepada topik tetamu boleh menjadi papua new guinea pigs itew..
saya tetap ada hati hendak membuat recipes baru..
kekdahnya ahkak tak kira akak nak gak, kalau tak akak meroyan..

tetapi bulehlah digunakan short cut kekdahnya.
seperti pada hari tersebut, saya masak spag ball ..
di masa yg sama saya buat juga mini meat ball
KERANA
saya gatai nak buat savoury cake iaitu WALNUT RAISIN CHEESE CAKE

oleh itu i kawinkan mereka berdua untuk menjadi appertizers/tapas/amuse-bouche/hors d'oeuvre/mezze/antipasto

MAKA JADILAH

bukan bukan, hahahahahaa



Mini meatball

savoury cake with mini ball

cucuklah dgn tooth pick, lepas kau telan meatball itu, jika terselit, bolehlah cungkil gigi, hihihiiii



8 comments:

Tijah said...

giler ah ko nihhhh. mak merembes saliva tetengah mlm apa kes nihhh...

hantumakan said...

tijah - weh, awat tak tido lagi kau nih.. rembes rembes tengah tengah malam ni membawa connotation berbeza aje kat aku, hahaha

Lya Colours said...

huh unik2 la makanan ko ni ahkak
x pernah aku tgk ni
gila k.g.
hahaha

leha said...

memang merembeskan air liur.. nih yang tak sabar nak wat appt pi mah ko nih...

Neny said...

wahhhhh...sy teruja!!!!

mana resepi? letak link ke...lama dah i x main masak2...

hantumakan said...

lya - ekceli jika tengok blog kau juga aku kagum, tapi aku menten dok diam diam, haha

leha - sila, sila, tak sabar nak boraks, lagi ramai lagi syiok oo

neny - savoury cake itu seperti jejemput, only that western style, i put it in later okes, untuk the meatballs the same recipes as the link before, hehe..

Anonymous said...

hihihi
did i ever mention that i penah try cucuk2 dgn toothpick, tapi....
dia tamo diri tegak end up bergelimpangan jugek
pastuh my gini pig cakap, nasib aku lapa so aku x peduli sgt dgn presentation
ahahahhaa.. in a way dia nak ckp presentation i ampes la
nasib baik kawan baik yg mmg ckp jenis direct, so tade la nak terasa ati

ita~
malas login

hantumakan said...

ita - hahahaa, yg ini pun bergelimpang after panaskan dlm oven, tpi ginipik juga jenis pasrah bila check ataih meja, appertizer tinggal 2, 3 cucuk saja lagi, hahahaaa (fuh, lega)