Sunday, December 5, 2010

revisiting penggaram- MAWAR

last balik kampung masa hari raya,
rindu oooo, rindu gila..
tak berkesempatan lagilah balik kampung,
rindu gila...

tisk, tsk -layan shahdu kejab-

bersempena dgn itu,
kita akan membuat entry berkenaan kedai makan di kampung halaman,
saya nak torture diri sindri, hingga malam ini akan nightmare rindukan kampung,



lokasi sdikit brutal kelihatannya..
dahulu, sebenarnya kedai ini di hadapan sebuah bangunan kayu terbiar.
bangunan kayu itu previously adalah bangunan MAWAR ( Majlis Wanita Johor),
hence nama yg kitorang bagi pada kedai ini,
nama betul tak tahulah,

namun skarang, bangunan kayu dah runtuh,

kedai makan itu pushed a little further back,

port sbelah dewan badminton (sesungguhnya diceruk dalam itu ada dewan badminton tertutup ye, sila percaya)




kedai ini sentiasa ramai...
ramailah,
kalau lambat tak dapat makan roti naan dgn tandoori serta kima kambing ke apa namanya....
jika LAMBAT MACAM KAMI..




specialty lain kedai ini adalah bubur ayam

datang bersama telur asin dan bumbu bumbu lain

mi goreng, rupa sedap, tapi ada yg lebih sedap, heheee

teh dan teh tarik..
masa duduk makan disini, nampak cikgu skolah rendah saya yg dah pencen balik main badminton, wah, sgt hidup gaya sihatlah cikgu saya itu.. :







7 comments:

kucingorengemok said...

selama² lamaaa ni aku panggil kedai belakang W.I... rupanya nama dia nikmat tandoori, kalau tak nampak kain rentang kata dia cuti raya haji hari tu, sampai ni tak tahu! kih kih

julie said...

ooo... aku pernah pergi sini, masa tu hujan, dapat tempat duduk tapi berhimpit2 dan lokasi tak berapa best... masa tu bangunan dalam pembinaan baru pacak tiang.....

hhmmm... dah lama dah, tak siap2 lagi bangunan tu ek?

adik aku puji roti nan tu bagai nak rak, pada aku biasa aje... mungkin sebab basah kena hujan and kena gigit nyamuk.... heeee :P

hantumakan said...

kog - banyak beno kedai kat bp tak bernama nampoknya.. :)

julie - pertamanya, saya tidak boleh komen blog anda, mengapaaaaa?

keduanya, apakah blog baru makanan awak, nak pergi juga..

ketiganya, naan itu mungkin ikut standard batu pahat yg kurangkedai mamak, maka dikira boleh tahan okeh le tuh.. :), dah berapa lama kedai batu tu taksiap buat nih?.. sangsi, hehe

afendi ariff said...

nmpk mcm kedai kat rumah kongsi indon je...
heh!

DrSinga said...

jb eh?

hantumakan said...

afendi a - bukan ah kau ni, mandai aje.. :), by the way, welcome back bro,

drsinga - ahkak, bukanlah, penggaram=batu pahat

DrSinga said...

hoihhh!!
bila mau hapdate nihhh!!??