Thursday, January 19, 2012

greek yoghurt

Greek yoghurt TIDAK memerlukan anda beli tiket kapal terbang ke greek samaa sekali. Walaupun idea itu nampak menarik.

Greek yoghurt hanya memerlukan anda membeli sebekas yoghurt kosong tidak berperisa, balik rumah ambil strainer dan sehelai tisu dapor jenis tebal punya, lapikkan strainer itu, terbalikkan semua isi yoghurt yg dibeli dalam strainer tadi, masukkan dalm peti ais, dan biarkan selama 24jam.

tadaaaaa.
Greek yoghurt anda dah siap. It's all in the tekstur. Mengasingkan the whey.

untuk sour cream pula, 4 to 5 hours will do.

6 comments:

Lya Colours said...

siap google nak tengok rupa greek yoghurt.hehe

kucingorengemok said...

kok aku baru tau?

orang jawa/banjar ajar buat greek yogurt, terbaik aa blog ni! hahaha :)

Aza said...

wowie! boleh buat tzatziki, makan ngan blini! ;-p

hantumakan said...

lya - tetiba akak pun ikut google, haha, apakah..

kog - mungkinkah aku seorang banjawa greek?.. dalia karakeredes?.. hahahha

aza - sedapkah?.. sedapkah?.. nanti ong dtg rumah hang buatkan pweeeeessssss.. :)

DrSinga said...

Err..
Lepas tu.. Makan?

Serius Wa tak tau..

hantumakan said...

akak singa - akak, tangan mu dah okehkah? nak makan pun buleh, buat masak pun boleh, sama aje mcm yoghurt biasa, hehe